10 potravín, ktoré vyčistia upchaté artérie a chránia pred infarktom

potraviny-precistenie-arterii

Existuje mnoho rôznych receptov na džúsy, šejky či detoxikačné nápoje, ktoré pomôžu prečistiť vaše cievy a artérie, aby váš organizmus fungoval tak, ako má.

Príroda však ponúka aj samotné potraviny, ktoré majú rovnaký a čisto prírodný účinok.

V tomto článku vám prezradíme 10 potravín, ktoré vám pomôžu vyčistiť upchaté cievy od nánosov cholesterolu a tukov, čím ochránia aj vaše srdce pred možným infarktom.

1. Avokádo

Namiesto rastlinnej pomazánky založenej na margaríne si na chlieb natrite radšej avokádovú nátierku.

Štúdie ukázali, že denná konzumácia avokáda má za následok zlepšenie hladiny krvného cholesterolu (zníženie zlého LDL a zvýšenie dobrého HDL cholesterolu).

Práve HDL je druh cholesterolu, ktorý pomáha udržiavať artérie čisté.

2. Špargľa

Špargľa je prirodzenou cievy prečisťujúcou potravinou. Znižuje tiež krvný tlak a bráni vzniku krvných zrazenín, ktoré môžu spôsobovať komplikácie srdcovo-cievného systému.

Táto zelenina je plná vlákniny, minerálov a vitamínov ako K, B1, B2, C a E.

3. Granátové jablko

Toto zaujímavé ovocie obsahuje fytonutrienty, ktoré pôsobia ako silné antioxidanty a chránia tak artérie a ich výstelku proti poškodeniu.

Granátové jablko stimuluje produkciu oxidu dusnatého, ktorý napomáha hladkému prietoku krvi a priechodným artériám.

4. Brokolica

Bez ohľadu na to, či brokolicu milujete alebo neznášate, faktom ostáva, že obsahuje veľké množstvo vitamínu K, ktorý bráni vápniku poškodzovať cievy.

Je tiež bohatá na vlákninu, ktorá znižuje krvný tlak a úroveň cholesterolu v krvi.

5. Kurkuma

Toto korenie je neskutočné silným protizápalovým prostriedkom. Účinne znižuje zápaly, ktoré sú hlavnou príčinou artériosklerózy, čiže kôrnatenia ciev.

Pridaním kurkumy do vašej stravy znížite poškodenia arteriálnych ciev a taktiež sa zníži riziko vzniku krvných zrazenín.

6. Persimón (tomel)

Ide o žlté ázijské ovocie, ktoré vyzerá ako kríženec paradajky a jablka. Je plný antioxidantov a polyfenolov, ktoré znižujú LDL cholesterol a triglyceridy v krvi.

Je tiež vynikajúcim zdrojom vlákniny, ktorá reguluje krvný tlak a udržiava vaše artérie čisté.

7. Spirulina

Znie to možno trocha neuveriteľne, no táto malá zeleno-modrá sinica dokáže regulovať hladinu lipidov v krvi. Je tiež zdrojom bielkovín, ktoré obsahujú všetky esenciálne aminokyseliny, ktoré telo potrebuje pre udržiavanie optimálneho zdravia.

Dokáže tiež zrelaxovať a uvoľniť steny artérií a stabilizovať krvný tlak za súčasnej kontroly hladiny tuku v krvi.

8. Škorica

Táto veľmi chutná korenina znižuje hladinu cholesterolu v krvi a zároveň odstraňuje z ciev usadeniny a novým bráni v ich tvorbe.

Škorica je plná antioxidantov, ktoré zlepšujú zdravie srdcovo-cievného systému tak, že bránia krvi v oxidácii.

Nasypte si kúsok škorice do kávy, na chlieb či na akékoľvek iné jedlo na zlepšenie jeho chuti a zároveň si užite jeho zdravotné prínosy.

9. Brusnice

Brusnice sú ďalšou potravinou bohatou na antioxidanty, ktoré znižujú hladinu zlého LDL a zvyšujú hladinu dobrého HDL cholesterolu v krvi.

V skutočnosti, pravidelná konzumácia brusnicového džúsu vám môže pomôcť znížiť celkové riziko srdcových ochorení až o 40%!

10. Zelený čaj

Zelený čaj obsahuje vysokú hladinu katechínov, ktoré v črevách znemožňujú absorpciu cholesterolu z jedla do krvného obehu.

Konzumácia len jednej alebo dvoch šálok zeleného čaju denne dokáže zlepšiť krvné úrovne tukov a znížiť možnosť zablokovania artérií.

Okrem toho, zelený čaj podporí a zrýchli váš metabolizmus, ktorý môže byť veľmi nápomocný pri snahách o chudnutie a tiež podporuje zdravie srdcovo-cievneho systému.

Vyspite sa kráľovsky! :) NovýNábytok.sk

Tiez sa Vam moze pacit

Pridaj komentár

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>