Čo sa stane s vaším telom, ak každý deň zjete jednu lyžičku kurkumy

kukurma

V Indii sa kurkuma sa používa už vyše 2500. Dokonca ju tam označujú aj ako „kráľovnú všetkého korenia“.

Hoci sa spočiatku používala ako prírodné farbivo, postupne počas storočí vychádzali na povrch jej úžasné liečivé účinky.

Dnes je široko známa vďaka svojim protizápalovým, antibakteriálnym a detoxikačným vlastnostiam. Súčasné štúdie dokonca poukazujú na to, ako tento prírodný zázrak dokáže vyliečiť Alzheimerovú chorobu či rakovinu.

Dnes vám prezradíme ďalších 7 oblastí, v ktorých vám dokáže zlepšiť zdravie, ale aj šťastie.

Som si istý, že po prečítaní tohto článku si aj vy začnete každý deň pridávať toto neobyčajné korenie do svojich jedál.

1. Bojuje so zápalmi prirodzeným spôsobom

Verí sa, že chronické zápaly bývajú príčinou mnohých chorôb dnešnej doby.

Kurkuma, respektíve jej aktívna látka kurkumín, je veľmi silnou protizápalovou substanciou, ktorá sa vyrovná či dokonca neraz prekonáva mnohé bežne dostupné lieky proti bolestiam a zápalom.

2. Chráni váš mozog

Poruchy kognitívnych schopností, ako sú demecia alebo Alzheimerova choroba, sú často spájané s poklesom hladiny úrovne mozgového neurotrofického faktora (BDNF).

Ide o typ rastového hormónu.

Výskumníci zistili, že kurkumín pozitívne vplýva na hladinu BDNF a dokáže oneskoriť či niekedy dokonca aj zvrátiť choroby mozgu alebo vekom podmienený útlm mozgových funkcií.

3. Znižuje riziko niekoľkých druhov rakoviny

Kurkumín je jedna z najpotentnejších prírodných látok s protirakovinovými účinkami.

Nielenže predchádza rakovinovému rastu, ale aj brzdí rozvoj a šírenie rakovinových buniek. Mnohí ho považujú aj priamo za liek na rakovinu.

4. Zlepšuje trávenie

Pravidelná konzumácia kurkumy stimuluje žlčník, znižuje nadúvanie a bráni zápalom v tráviacom trakte.

Ak však už trpíte na ochorenie žlčníka, potom by sa kurkuma nemala konzumovať každý deň, pretože jej nadmerná stimulácia by mohla veci ešte viac zhoršiť.

5. Chráni vaše srdce

Ukázalo sa, že kurkumín znižuje zlý LDL cholesterol v krvi, bráni zrážaniu krvi a tvorbe krvných zrazenín (prevencia infarktu a mozgovej mŕtvice) a odstraňuje nánosy z artérií.

V prípade, že trpíte poruchami zrážanlivosti krvi alebo už užívate lieky na riedenie krvi, potom kurkumu radšej pravidelne neužívajte (občasná konzumácia by nemala byť problém).

Mohla by totiž znásobiť účinok liekov, čo by zvyšovalo riziko vnútorného krvácania alebo zhoršenej hojivosti rán pri úrazoch.

6. Zmierňuje príznaky artritídy

Hoci v tejto oblasti je potrebné uskutočniť viac výskumu, mnohí ľudia užívajúci kurkumu hlásia zlepšenie stavu ich ochorenia.

Kurkuma im pomáha potláčať chronické zápaly a tiež zmierňuje reumatické bolesti kĺbov.

Niektorí pacienti dokonca tvrdia, že kurkuma u ich zaberá lepšie než mnohé voľnopredajné lieky či lieky na predpis. A to všetko bez žiadnych vedľajších účinkov!

7. Odsúva starnutie a zvyšuje dlhovekosť

Voľné radikály a zápaly sa považujú za hlavné príčiny starnutia, pričom kurkuma vplýva na oba tieto faktory.

Ak si uvedomíme, že k tomu navyše aj chráni naše srdce a predchádza rakovine (čo sú dvaja najväčší zabijaci dneška), potom je zrejmé, že prispieva aj k zvyšovaniu dlhovekosti.

Uvedené účinky kurkumy a kurkumínu sú len špičkou ľadovca toho, čo všetko dokážu.

Užívanie kurkumy

Na zlepšenie vášho celkového zdravia a životnej spokojnosti vyplývajúcej z dobrého zdravotného stavu, pridávajte do vášho jedla každý deň 1 čajovú lyžičku kurkumového prášku.

Je vhodná napríklad do smoothies, džúsov, polievok, omáčok, mäsových soté, domácich limonád, dresingov, ale aj mnohých ďalších pokrmov.

Záver

Kurkumín, aktívna zložka kurkumy, má jednu malú nevýhodu a to, že sa z tenkého čreva ťažko vstrebáva do krvi.

Našťastie existuje jeden jednoduchý spôsob, ako jeho účinok zvýšiť až 20 násobne. Stačí, ak kurkumu zmiešate so štipkou čierneho korenia.

zdroj: http://positivemed.com/2015/08/10/a-teaspoon-of-%E2%80%AAturmeric%E2%80%AC-every-day/

Vyspite sa kráľovsky! :) NovýNábytok.sk

Tiez sa Vam moze pacit

Pridaj komentár

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>