Existujú rôzne druhy hormonálnej nerovnováhy. Tu je 10 vynikajúcich spôsobov, ako v tele vybilancovať hormóny.

Príznaky hormonálnej nerovnováhy

Existujú rôzne druhy hormonálnej nerovnováhy. No a práve o týchto druhoch a k nim prislúchajúcich príznakoch si viac povieme v tomto článku.

Príznaky problému s nadobličkami:

  • únava a vyčerpanosť
  • problémy so spánkom ako je nespavosť alebo nočné zobúdzanie

Príčinou je to, že v nadobličkách sa tvoria stresové hormóny, ktoré potom narúšajú spánok a vyvolávajú vyčerpanosť.

Príznaky problému so štítnou žľazou:

  • priberanie
  • zápcha
  • lámavosť nechtov
  • stenčovanie vlasov

 

Príznaky nerovnováhy pohlavných hormónov:

  • ťažkosti pri menštruácii
  • problémy počas menopauzy

Zvyčajne ide o nerovnováhu medzi progesterónom, estrogénom a testosterónom. Uvedené komplikácie potom často vyústia do únavy a priberania. Tuto ešte treba upozorniť, že priberanie môže byť tiež znakom nesprávneho spravovania, ako je napríklad konzumácia veľkého množstva cukrov, sacharidov a škrobov.

10 spôsobov ako v tele vybilancovať hormóny

Takže už vieme, aké príznaky nám telo vysiela, keď sú hormóny v nerovnováhe. Poďme sa teraz pozrieť na to, čo je potrebné urobiť pre nápravu.

1. Zníženie konzumácie cukrov a škrobov – výrazne ich obmedzte aspoň na niekoľko týždňov.

2. Jedzte viac zdravých tukov  – avokádo, olivový, kokosový, ľanový olej a mastné ryby. Tuky stimulujú produkciu hormónov, potláčajú hlad, dodávajú energiu a pocit uspokojenia.

3. Znížte konzumáciu obilovín, pečiva a ovocia s vysokým obsahom cukrov – nadmerné množstvo sacharidov vedie k metabolickému syndrómu a necitlivosti na inzulín.

4. Starajte sa o svoju črevnú mikroflóru – jedzte fermentované potraviny, ktoré zlepšia vaše trávenie a podporia tvorbu hormónov.

5. Vyhýbajte sa zápalotvorným potravinám – lepok, mlieko a podobne.

6. Viac a lepšie spite – nedostatok spánku bráni vyplavovaniu niektorých druhov hormónov potrebných na regeneráciu tela. Predídete tak predčasnému starnutiu.

7. Obmedzte konzumáciu stimulantov – káva, energetické nápoje a iné, ktoré narúšajú hormonálne funkcie v tele.

8. Vyhýbajte sa toxínom a chemikáliám – hlavne fajčenie, čistiace prostriedky, smog v meste a podobne.

9. Obmedzte užívanie nie nevyhnutných liekov – lieky často vyvolávajú telu stres a narúšajú črevnú mikroflóru.

10. Naučte sa relaxovať a vypnúť – či už je to pozeraním pekného filmu, tancom, smiechom, stretávaním sa s priateľmi alebo meditáciou.

Tiez sa Vam moze pacit