Poradíme Vám, ako sa môžete navždy zbaviť bolestí chrbta, ramien a krku. Tajomstvo v článku.

Bolesť je často dôsledkom predošlého úrazu, degenerovaného stavca alebo platničky, hernie či stenózy chrbtice. Môže byť však tiež dôsledkom veku, zlého držania tela, preťažovania a ohybov chrbtice. Medzi menej známe, no o to častejšie príčiny problémov s chrbticou, patria ironicky aj cvičenie či nespavosť alebo čítanie kníh v posteli. V až 85% komplikácií nie je možné odhaliť skutočnú príčinu bolestí, dokonca ani s použitím magnetickej rezonancie. V prípade akútnych bolestí, tie zvyčajne do 1 mesiaca samé odoznejú. Chronické však trvajú dlhšie, samé nezmiznú a bez správnej liečby sa zvyknú ešte zhoršovať.

Tipy na odstránenie bolesti chrbta a krku

Na liečbu bolestí chrbta vyskúšajte cvičenia a strečing. Zároveň sa vyhýbajte dlhému sedeniu. Vždy sa po nejakom čase postavte a trocha poprechádzajte. Bolesť je niekedy spôsobená aj starými a vyležanými matracmi. Odporúča sa meniť matrace na posteli, kde pravidelne spíte každých 5 rokov. Snažte sa tiež vyhýbať spánku na bruchu, pretože to zvykne bolesti zhoršovať.

Ďalej je dobré dodržiavať aj nasledovné odporúčania:

  • Chodievajte často na prechádzky a turistiku.
  • Nezdvíhajte ťažké predmety, lebo to môže spôsobiť úraz a poškodenie stavcov chrbtice.
  • Ak máte malé deti, pri ich zdvíhaní využívajte viac drepy a stehenné svaly než ohyby chrbta.
  • Pri ostatných činnostiach, hlavne nosení tašiek či umývaní zubov, krčte kolená.

Okrem samotného chrbta, v ohrození sú často aj ramená. Najčastejšie sa jedná o riziká ako sú stuhnuté ramená, zlomeniny kostí na ruke, vykĺbenia či nestabilné kĺby.

Príčiny bolesti v krku

V prípade krku, najčastejšími príčinami jeho ťažkostí bývajú:

  • poškodené alebo natiahnuté tkanivá v krku (svaly, šľachy, väzy)
  • sedavý spôsob života
  • málo fyzickej aktivity
  • kŕče (nedostatok horčíka a vitamínov skupiny B)
  • zlé držanie tela pri chôdzi alebo sedení
  • stres
  • nadmerné strečingy
  • zlá poloha počas spánku

Tipy na odstránenie bolesti v krku

1. Znížte mieru stresu, pretože ten spôsobuje viaceré zdravotné komplikácie. Vyskúšajte relaxačné cvičenia, meditácie jogu a iné veci, ktoré vás dokážu upokojiť.

2. Na uvoľnenie svalov využívajte masáže (viď úvodný obrázok).

3. Aplikujte striedavo studené a horúce zábaly na boľavé miesta každých pár hodín.

4. Pravidelne cvičte a hýbte krčnými svalmi, aby ste ich zrelaxovali.

5. Zmeňte pozíciu, v ktorej spíte alebo si vymeňte vankúš. Výhodnejšie sú páperové vankúše, ktoré sú mäkké a majú na krk pozitívny vplyv. Vhodné sú aj vankúše s pamäťovou penou, ktoré sa prispôsobujú tvaru hlavy a krku.

6. Vyhýbajte sa tvrdým vankúšom, ktoré spôsobujú stuhnutia krčných svalov.

7. Ak spíte na boku, neohýbajte chrbticu.

8. Pri cestovaní používajte cestovný vankúš a adekvátnu podporu kĺbov.

Na nasledovnom si môžete pozrieť cvičenia pre uvoľnenie svalov, zmiernenie bolestí a okamžité zrelaxovanie kŕčov v kru:

Uvedené video je v angličtine. Ak nerozumiete anglicky, tu je stručný slovenský popis: Pre uvoľnenie stuhnutosti v krku, ramenách a hornej časti chrbta sa postavte s rukami dole pri tele. Následne zodvihnite ramená smerom ku krku až pokiaľ to ide, vydržte pár sekúnd a ruky znova uvoľnite spustením dole. Uvedený cvik zopakujte 10 až 12 krát. Na konci rukami mierne potraste, aby sa zrelaxovali svaly. Tak a to je všetko, užite si svoj pekný a bezbolestný deň!

Tiez sa Vam moze pacit