O tomto zrejme neviete: Nikdy nejedzte uhorky a paradajky spolu v jednom šaláte

Jediným kritériom, ktoré ľudia zvyčajne majú pre tvorbu šalátov je, že suroviny vyberajú len podľa chuti. Napriek tomu existujú aj iné veci, ktoré je potrebné zohľadňovať.

Niektoré ingrediencie sa totiž k sebe navzájom v šaláte nehodia. No a jednou z takýchto kombinácií sú práve uhorky a paradajky.

Prečo nikdy nejesť uhorky s paradajkami

Každá z týchto potravín ma iný čas potrebný na trávenie.

Podľa Ayurvedy by sme mali poznať dĺžku času potrebnú na trávenie u každej potraviny a následne spolu konzumovať len také, ktorých čas je podobný.

Ak naraz zjete potraviny s krátkym aj dlhým časom trávenia, potom ľahšia potravina opustí žalúdok až vtedy, keď je tá druhá úplne strávená. Avšak jej dlhší pobyt v žalúdku môže byť pre telo škodlivý, hlavne vtedy, ak obsahuje cukry.

Tie sa totiž v žalúdku začnú kvasiť a kyseliny sa následne môžu uvoľňovať do čriev, prípadne späť do pažeráka vo forme refluxu, čo vyvolá pálenie záhy.

V niektorých prípadoch môže dôjsť aj k miernej otrave z jedla. Vy si tak namiesto jeho vychutnania privodíte iba ťažkosti.

Navyše, takéto kvasenie cukrov v žalúdku často vyvoláva tvorenie plynov, nadúvanie brucha a následné bolesti žalúdka aj čriev.

Uhorky a paradajky jednoducho nie sú kompatibilné potraviny a nikdy by sa nemali konzumovať spoločne.

Ďalšie kombinácie jedál, ktoré spolu nejedzte

Okrem uvedeného príkladu existujú aj mnohé ďalšie nevhodné kombinácie potravín. Tu je zopár z nich:

1. Ovocie po hlavnom jedle

Ovocie obsahuje veľa cukrov a nemalo by stáť v žalúdku príliš dlho. Naopak, také mäso alebo iné bielkoviny potrebujú pomerne dlhý čas byť vystavené žalúdočným kyselinám.

Jedenie ovocia po hlavnom jedle vyvolá tvorbu „vína“ v žalúdku a môže viesť k žalúdočnému refluxu a ďalším tráviacim problémom.

2. Cestoviny s mäsom

Cestoviny sú v podstate zložité sacharidy a podobne ako ovocie, nemali by sa dlho zdržiavať v žalúdku. To isté platí o pečive.

Preto kombinácie ako sú dusené mäso s kolienkami, špagety s mäsovou omáčkou či obyčajný chlieb so šunkou nevyhnutne povedú ku kvasným procesom v žalúdku a následným tráviacim ťažkostiam.

3. Mäso, vajcia a syr

Syrovo-šunková omeleta býva u mnohých ľudí obľúbeným jedlom.

Problémom tu však je, že obsahuje až príliš veľké množstvo bielkovín v jednej porcii. Zvoľte si len jeden druh bielkoviny v jednom jedle.

4. Chlieb alebo cestoviny s pomarančovým džúsom

Nikdy nemiešajte pečivo a cestoviny s pomarančovým džúsom.

Dôvod je ten, že kyseliny v džúse môžu znehodnotiť enzýmy potrebné na strávenie sacharidov a škrobov v pečive.

5. Zelenina a syr

Toto je ďalšia zlá kombinácia. Jej konzumácia vám privodí nadúvanie.

6. Červený melón s inými druhmi melónov

Melóny by sa tiež nemali miešať navzájom, ani s inými potravinami.

Najlepšie sa strávia a vy z nich získate najviac živín vtedy, ak ich budete konzumovať oddelene.

7. Banány a mlieko

Mnoho ľudí má rado banány s mliekom, napríklad ako súčasť ranných cereálií.

Problém je, že takáto kombinácia výrazne spomalí vaše trávenie.

8. Ovocie a jogurt

Ľudia často pridajú do svojej raňajšej misky  jogurtu ovocie. Podobne, ako v predošlom prípade, aj tu dôjde k spomaleniu trávenia a možnému poškodeniu črevnej mikroflóry.

Platí to zvlášť pre ananás a jogurt. Táto kombinácia podporuje tvorbu látok, ktoré môžu spôsobovať vážne črevné ťažkosti a bolesti.

zdroj: http://www.homehealthyrecipes.com/you-probably-didnt-know-this-you-should-never-eat-cucumbers-and-tomatoes-in-the-same-salad/

Tiez sa Vam moze pacit