V tele máte litre zadržanej vody: Tu je 6 spôsobov, ako sa opuchov zbavíte

Zadržiavanie vody v tele je veľmi nepríjemnym javom,aj keď sa nejedná o život ohrozujúci stav, no môže dôjsť k závažnejším zdravotným problémom ako je zlyhanie srdca alebo ochorenie obličiek. Pritom väčšine prípadov zadržiavania vody sa dá predísť, vyliečiť či aspoň zmierniť prejavy.

Najčastejšie príčiny sú:

1. Nadmerný príjem sodíka

Ak konzumujete potraviny s vysokým obsahom sodíka, prípadne, ak veľa solíte a zároveň neprijímate dostatok tekutín, telo a prepne do takzvaného rezervného módu, kedy začína zhromažďovať tekutiny.

Bunky sa vtedy snažia rozriediť vysokú koncentráciu soli a dokážu zväčšiť svoj objem dokonca 20 násobne!

Soľ nie je jediným zdrojom sodíka. Jeho vysoký obsah majú aj potraviny z plechovky, spracované mäso (salámy, šunka, klobásy) a tiež niektoré druhy korenia.

Bežná soľ sa dá nahradiť morskou alebo Himalájskou soľou.

2. Nedostatok vitamínu B6

Vitamín B6 zabezpečuje rovnováhu vody v tele. Keď telu chýba, môžu nastávať poruchy v hospodárení s ňou.

Štúdia publikovaná v Denníku vied starostlivosti o ľudí (Journal of Caring Sciencies) zistila, že ženy, ktoré trpeli na predmenštruačný syndróm, dosiahli výrazne zlepšenie stavu, ak užívali vitamín B6.

Medzi potraviny s vysokým obsahom vitamínu B6 patria:

  • kuracie mäso
  • tuniak
  • morka
  • hovädzie mäso bez tuku
  • slnečnicové semená
  • sušené ovocie
  • pistácie
  • zemiaky so šupkou
  • banány

3. Nedostatok draslíka

Tento dôležitý minerál zabezpečuje správne fungovanie telesných orgánov, tkanív i samotných buniek.

Ide o elektrolyt, ktorý sa stará o rovnováhu tekutín v tele. Konzumácia potravín s vysokým obsahom sodíka, nadmerné potenie pri cvičení a nedostatočný príjem potravín s obsahom draslíka vedie k vyčerpávaniu jeho zásob.

To všetko potom prispieva ku vzniku opuchov.

Okrem toho, nedostatok draslíka vedie aj množstvu ďalších zdravotných problémov ako sú priberanie, kŕče alebo bolesti svalov.

Draslík a sodík sa navzájom vytláčajú. Zvýšenie príjmu draslíka tak vedie k vyplavovaniu sodíka prostredníctvom moči, čím sa následne zmiernia aj opuchy v tele.

Draslík sa nachádza v takmer všetkom ovocí, no najviac ho je v melónoch, zemiakoch a banánoch. Môžete pouvažovať aj o jeho dopĺňaní aj v podobe doplnkov stravy.

4. Dehydratácia

Nedostatok tekutín vedie k dehydratácii tela. V takom prípade telo začne reagovať tým spôsobom, že bude zadržiavať vodu, aby prežilo.

Pravidelné pitie dostatočného množstva vody alebo štiav bohatých na draslík dokážu odstrániť dehydratáciu a zároveň aj opuchy.

Pite preto dosť vody až dovtedy, kým sa zadržaná voda nezačne z tela postupne vyplavovať. Počas tej doby sa vyhýbajte káve, pretože tá má dehydratačné účinky.

5. Nedostatok horčíka

Zadržiavanie vody v tele je jedným z príznakov nedostatku horčíka. Horčík je potrebný pre takmer každú telesnú funkciu. Jeho nízka úroveň je potom predzvesťou rôznych zdravotných problémov.

Podľa jednej štúdie denný príjem horčíka v množstve 200 mg dokázal znížiť zadržiavanie vody u žien s predmenštruačnými symptómami.

Preto konzumácia potravín s vysokým obsahom horčíka alebo užívanie doplnkov s kvalitnými a ľahko vstrebateľnými formami horčíka výborne zmierňuje a odstraňuje opuchy.

Medzi potraviny s vysokým obsahom horčíka patria:

  • čokoláda
  • listová zelenina
  • avokádo
  • orechy
  • celozrnné obiloviny
  • hrach
  • špenát
  • jogurt
  • sušené ovocie

6. Nadmerná konzumácia spracovaných potravín

Okrem vysokého obsahu sodíka a cukru sú pre spracované potraviny typické aj rôzne umelé sladidlá, farbivá a iné toxíny, ktoré poškodzujú pečeň a obličky.

Obzvlášť nebezpečné sú umelé sladidlá, ktoré yvolávajú v tele chaos, výkyvy inzulínu, hromadenie sodíka a následné zadržiavanie tekutín prostredníctvom reabsorpcie v obličkách.

Preto sa vyhýbajte spracovaným potravinám a pravidelne telo detoxikujte pomocou čerstvých zeleninových a ovocných džúsov. Hlavne dbajte na zdravie pečene a obličiek, ktoré v tomto procese hrajú kľúčovú úlohu.

Okrem toho, existujú niektoré bylinky, ktoré pomáhajú odstraňovať hromadenie tekutín v tele.

Medzi ne patria nasledovné byliny s diuretickými účinkami:

  • púpava
  • žihľava
  • ibištek
  • cesnak
  • fenikel
  • petržlen

zdroj: http://www.healthylifefeed.com/

Tiez sa Vam moze pacit