Zlepšite kvalitu svojho zraku vďaka úžasnej bylinke. Jej účinky sú dokázateľné dokonca aj pri starších ľuďoch!

Ide naozaj o dobrú správu pre ľudí, ktorých trápia problémy so zrakom a očami.

Čo je to makulárna degenerácia?

Ide o jednu z najčastejších príčin straty zraku a slepoty. Postihuje zvyčajne starých ľudí a je do vysokej miery podmienená vekom. Makula sa nachádza v strede oka a je zodpovedná za stredné pole nášho videnia. Niekedy sa však môže objaviť aj u mladých a zdravých ľudí. Často sa proces degenerácie makuly nijako neprejavuje. Až po čase sa dostaví zhoršený zrak od zvlneného videnia až po rozmazanosť. Potom sa vytvorí akoby diera v strede zorného poľa. Ide o veľmi závažné ochorenie, ktoré výrazne ovplyvňuje život postihnutých ľudí, viac ako katarakty či glaukóm. Na vznik makulárnej degenerácie má dôležitý vplyv aj genetika. Zhoršuje ju aj dráždenie dymom – či už fajčenie alebo znečistený vzduch z prostredia.

Makulárna degenerácia a šafran

Počuli ste už niekedy o šafrane? Ide o korenie výraznej oranžovej farby a používa sa ako prísada v mnohých indických jedlách. Táto bylinka dokáže zmenšiť problémy a následky spojené so zhoršovaním zraku a dokonca aj vyliečiť existujúce očné ochorenia. Zrejme to teraz poteší všetkých ľudí, ktorí majú radi indickú kuchyňu. Šafran je pomerne drahé korenie, pretože jeho zber je extrémne prácny. Na získanie 1 kg sušeného korenia je potrebné zozbierať až 220 tisíc kvietkov. Jednou z možností jeho užívania sú doplnky s 20 mg výťažkom šafranu denne.

Ak užívate priamo šafran ako korenie, potom odporúčaná dávka je 0,5 až 1 gram. Dávky vyššie než 5 gramov už môžu mať na telo toxické účinky. V štúdii vykonanej talianskymi vedcami užívali ľudia tablety s 20 mg výťažku šafranu denne počas 3 mesiacov. Po skončení došlo u všetkých účastníkov užívajúcich šafran k zlepšeniu stavu sietnice oproti placebo skupine.

Ďalšie látky na podporu zraku:

  • vitamíny E, C a A
  • bioflavonoidy
  • omega-3 mastné kyseliny
  • lykopén
  • luteín a zeaxanthin

Najlepším spôsobom, ako získať uvedené látky, je konzumácia potravín, ktoré ich obsahujú – mrkva, mango, listová zelenina, vaječné žĺtka, divoký losos, sardinky, čierne ríbezle, čučoriedky. V prípade, že nemáte dostatok týchto potravín, do úvahy prichádza aj ich dopĺňanie prostredníctvom výživových doplnkov.

Tiez sa Vam moze pacit