32 príznakov akútneho nedostatku horčíka. Potrebujete a vy doplniť horčík? Ukážeme Vám, ako ho získať naspäť.

Prečo je tak ťažké získať dostatok horčíka?

V minulosti to bolo jednoduchšie a odporúčaná dávka je na dennej báze. Pred rokmi, horčík bol prevládajúci v pôde, na rozdiel dnešnej doby. Ale moderné poľnohospodárstvo a erózie sú zodpovedné za opustenie malého množstva horčíka v pôde.

Ďalším dôvodom, ktorý spôsobuje nedostatok horčíka je skutočnosť, že strava ľudí sa väčšinou skladá z nezdravých potravín. Tu sú tie zdravé ktoré nám pomôžu, ako sú listová zelenina, orechy, makrely, semená, a fazuľa, ktoré sú všetky veľké zdroje horčíka.

  • Známky toho, že máte nedostatok horčíka
  1. úzkosť
  2. astma
  3. krvné zrazeniny
  4. ochorenie čriev
  5. nedostatok vápnika
  6. zmätok
  7. zápcha
  8. zápal močového mechúra
  9. depresie
  10. ťažkosti pri prehĺtaní
  11. závrat
  12. únava
  13. Problémy plodnosti
  14. Vysoký krvný tlak
  15. problémy srdca
  16. vysoký tlak
  17. hypoglykémia
  18. nespavosť
  19. Peče a obličky
  20. Strata pamäti
  21. migrény
  22. svalové kŕče
  23. nevoľnosť
  24. osteoporóza
  25. zmeny osobnosti: často podobné príznaky úzkosti, depresie a iné poruchy nálad
  26. nedostatok draslíka: môže spôsobiť extrémny smäd, zadržiavanie tekutín, a podráždenosť
  27. Raynaudov syndróm: môže spôsobiť studené prsty alebo prsty, farebné zmeny na koži v dôsledku teplotných zmien a necitlivosť končatín
  28. respiračné ťažkosti
  29. záchvaty
  30. Zubný kaz
  31. otrasy
  32. diabetes typu II

Ako tento problém vyriešiť?

Ako sme povedali skôr, horčík je základným minerálom pre naše telo, ktorý je zodpovedný za viac 300 procesov a chemických reakcií v tele. Takže nedostatok horčíka môže mať negatívny vplyv na celkový zdravotný stav.

S cieľom zvýšiť príjem horčíka, by ste mali konzumovať viac potravín bohatých na horčík, rovnako ako tie, na vyššie uvedenom zozname. Ďalšia vec, ktorú môžete urobiť, je, že si vyberiete kvalitný doplnok, pretože niektoré z nich môžu obsahovať filtre a žiadnu výživnú hodnotu.

Tiez sa Vam moze pacit