4 potraviny, ktoré zhoršujú predmenštruačný syndróm

Všetky to poznáme – bolesť hlavy, podráždenosť, kŕče. Kto toto nezažil, je buď muž, alebo šťastná žena, čo o PMS počula len z rozprávania.

V období pred začiatkom cyklu máme často chuť na jedlá, ktoré môžeme s kľudom nazvať „prasárny“. Bohužiaľ ale celú situáciu len zhoršia a porcie vyprážaného syra prekladaného tabuľkou čokolády nám uľavia len dočasne.

Potom príde ešte väčšia psychická podráždenosť, opuchy, pocit nafúknutého brucha a únavy. Zdá sa to ako neuveriteľná nuda a dril, ale ak si doprajete poriadne množstvo vody, ovocia a zeleniny, vaše telo to ocení a odmení vás lepšou kondíciou.

Lenže, kto by počas hormonálnej búrky predmenštruačného syndrómu myslel na šalát? Aj napriek tomu, že sme vás nepresvedčili, aby ste nahradili hamburger napríklad zelerom, snažte sa v období pred začatím cyklu jesť menej:

1) Slané jedlá

Nafúknu vás, budete viac zadržiavať vodu, a to nikto nechce. Preto je čas zamávať chipsom, praclíkom a rýchlemu občerstveniu.

2) Kofeín

Úplne počujeme niektoré z vás. „Robíte si srandu? Čakám najhoršiu časť mesiaca, hlavu mám ako črep a nesmiem si dať kávu?!“ Ale podľa určitých klinických štúdií kofeín dopady PMS výrazne zhoršuje.

3) Cukor

Umocňuje zmeny nálad, takže ak nechcete plakať zakaždým, keď na ulici uvidíte šteniatko, alebo si vylievať zlosť na nevinnom okolí, odložte ten koláčik.

4) Alkohol

Ovplyvňuje pečeň, kde okrem iného vzniká určité množstvo hormónu estrogénu. A ten počas svojho cyklu naozaj potrebujete. Navyše PMS a „opica“ – neznie vám to ako koniec sveta?

 

Prečítal si si článok až do konca? Zaujal ťa? Potom môžeš prácu redaktora odmeniť tým, že dáš článku na Facebooku lajk alebo ho budeš zdieľať ďakujeme.

Tiez sa Vam moze pacit