5 príznakov chýbajúcich vitamínov, ktoré si všimnete na vašej pleti

Nedostatok vitamínu sa často prejavuje ako pocit slabosti. Ak sa dlho necitíte najlepšie, mali by ste navštíviť lekára, ktorý nariadi potrebné skúšky, alebo sa jednoducho iba pozrite na svoju pleť…

 

Ale to zase až v laboratóriu, kde bude vaša krv podrobená analýze a na konci zistite, aké vitamíny vám chýbajú. Najjednoduchšia metóda je, že sa pozriete pozorne na tvár. Podľa odborníkov na nej rozpoznáte všetky príznaky nedostatku vitamínu. Tie by mali upozorniť na päť nasledujúcich príznakov:

1. Tmavé kruhy pod očami

Sú tvoje oči po prebudení zapadnuté a opuchnuté?
Možno, že ste spali príliš málo alebo vášmu telu chýba jód. V tomto prípade je lepšie spoľahnúť sa na soli, ako zdroj tohto prvku. Pamätajte tiež, že jód obsiahnutý v soli sa najlepšie vstrebáva v tele.
V prípade nedostatku jódu sa odporúča častá konzumácia brusníc, jogurtov, morských rias, zemiakov, jahôd a fazule.

2. Veľmi bledá koža

Ak je vaša pleť  neprirodzene bledá, pravdepodobne vám chýba vitamín B12. Výrobky sú bohatým zdrojom živočíšneho pôvodu. Vo vegetariánskej strave, bude kompletný vitamín obsiahnutý vo vajciach, žltý syr vyrobený bez živočíšneho syridla a kozím syrom.

3. Suché vlasy

Ak sú vaše vlasy suché a lámavé alebo sa vám objavili lupiny, môže to znamenať, že vám chýba vitamín B7 alebo biotín. Nedostatok môže byť dôsledkom užívania antibiotík. Potraviny bohaté na biotín zahŕňajú orechy, slnečnicové semienka, zelené fazule, huby, avokádo, a strukoviny.

4. Suché a popraskané pery

Suché a popraskané pery sú častým signálom nedostatku železa v potrave. Podľa správy, CDC (Centers for Disease Control – CDC), pretože jeho deficit, mnoho ľudí trpí anémiou a neustálej únavy.
Produkty, ktoré sú bohaté na železo: špenát, hrozienka, šošovica, horká čokoláda a kakao, ako aj zelenina.

5. Krvácanie z ďasien

Krvácanie z ďasien môže byť príznakom vitamínu C. Vitamín C nás nechráni iba proti nachladnutiu – deficit sa môže prejaviť ako krvácanie z ďasien, opuchy kĺbov a krvácanie z nosa. Uvedomte si, že vaše telo syntetizuje vitamín C, takže sa musí neustále dopĺňať. Produkty, ktoré obsahujú vitamín C: guava, červená paprika, kivi, brokolica, jahody a šípky.

 

Prečítal si si článok až do konca? Zaujal ťa? Potom môžeš prácu redaktora odmeniť tým, že dáš článku na Facebooku lajk alebo ho budeš zdieľať ďakujeme.

Tiez sa Vam moze pacit