5 rastlín v spálni, ktoré vám pomôžu zaspať ľahko a mať spánok ako bábatko.

 

Zdravotné prínosy rastlín v spálni

  • zmiernenie bolestí hlavy
  • zníženie úzkosti
  • lepšia vôňa
  • zlepšená nálada
  • posilnené funkcie mozgu
  • prevencia nádchy
  • hlbší spánok
  • zvýšená kvalita ovzdušia

Jedna štúdia vykonaná americkou vesmírnou agentúrou NASA ukázala, že existujú rastliny, ktoré majú na telo upokojujúce a na prostredie očisťujúce účinky. Mnohé ochorenia, vrátane nekvalitného spánku, sú totiž spôsobené plesňami a inými nečistotami, ktoré sa nachádzajú vo vzduchu. Umiestnením uvedených rastlín do spálne dokážete prečistiť vzduch a vyriešiť mnohé ťažkosti, ktoré vás možno trápili celé roky. Ide o nasledovných 5 rastlín, ktoré môžete umiestniť do vašej spálne a výrazne tak zlepšiť spánok a zvýšiť vibrácie v izbe.

1. Brečtan popínavý

Ide o klasickú a ľahko pestovateľnú rastlinu, ktorú NASA uvádza ako rastlinu s najsilnejším účinkom. Je zvlášť prínosná aj v prípadoch astmy a dýchacích ťažkostí. Okrem toho znižuje koncentráciu plesní až o 94%. Keďže kontaminanty vo vzduchu sú hlavnou príčinou astmy, alergií a iných problémov s dýchaním, brečtan zlepší nielen kvalitu vášho spánku, ale pomôže vyriešiť aj uvedené ochorenia.

2. Levanduľa

Možno ste už niekedy používali esenciálny olej z levandule na riešenie množstva zdravotných problémov. Len malo ľudí však vie, že aj samotná živá levanduľa je veľmi užitočná. Jej prítomnosť v izbe zmierňuje stres, zlepšuje spánok, lieči slabý srdečný tep a dokonca znižuje plačlivosť u malých detí.

3. Jazmín

Táto exotická rastlinka výrazne skvalitňuje spánok, zvyšuje produktivitu a sústredenosť počas celého dňa. Jej umiestnením v spálni znížite vplyv stresu a zažijete pocit pokoja už len tým, že si k nej privoniate.

4. Hadia rastlina

Táto rastlinka sa veľmi ľahko pestuje a je tiež vhodná na dekoráciu. Efektívne filtruje vzduch a produkuje veľa kyslíka, čím zlepšuje izbovú atmosféru. Štúdie ukázali, že dokáže pomáhať pri respiračných ochoreniach, bolestiach hlavy, podráždených očiach. V noci zlepšuje spánok a počas dňa zvyšuje produktivitu.

5. Aloe vera

Táto úžasná izbová rastlina poskytuje celú plejádu zdravotných prínosov a veľmi ľahko sa pestuje. Vypúšťa do vzduchu počas noci veľa kyslíka, čim pomáha nespavosti a tiež zlepšuje kvalitu samotného spánku. Niekedy sa aloe vera hovorí aj „rastlina nesmrteľnosti“, keďže sa veľmi ľahko rozmnožuje pomocou odrezkov. Nepestujte doma len jednu. Najlepšie je mať hneď viacero, rozmiestniť ich do každej izby a okrem lepšieho spánku ju môžete využiť aj na množstvo zdravotných či kozmetických účelov.

Tiez sa Vam moze pacit