5 vecí, ktoré musíte urobiť dnes, aby ste zastavili Alzheimera či demenciu skôr, než začnú

Skoré príznaky demencie:

Jej najčastejšími skorými príznakmi bývajú:

  • apatia
  • depresia
  • problémy zapamätať si súčasné udalosti
  • nesúvislé vyjadrovanie
  • ťažkosti viesť zmysluplné konverzácie
  • zabúdanie mien známych ľudí

Rizikové faktory demencie

  • úrazy hlavy
  • zlá činnosť štítnej žľazy
  • nízka fyzická aktivita
  • zlé stravovanie a nedostatok viacerých vitamínov
  • užívanie niektorých liekov
  • srdcovocievne ochorenia, ako sú vysoký cholesterol, vysoký krvný tlak alebo cukrovka
  • konzumácia alkoholu
  • fajčenie

Ako zabrániť vzniku Alzheimera a stareckej demencie?

Ak nechcete neskôr v živote ochorieť na uvedené ochorenia, potrebné kroky nesmiete odkladať na neskôr, kedy už bude neskoro. Musíte ich začať robiť teraz.

1. Prestaňte fajčiť

Fajčenie spôsobuje na tele veľké škody, vrátane poškodení mozgu. Podľa viacerých štúdií majú fajčiari až o 45% vyššie riziko rozvoja Alzheimera než nefajčiari. Preto vám silno odporúčame pokúsiť sa tohto zlozvyku zbaviť.

2. Začnite byť viac fyzicky aktívni

Na posilnenie obehového systému je potrebné podporiť prietok krvi a srdečný tep. Pravidelné cvičenie dokáźe predísť viacerým chronickým ochoreniam. Odporúča sa cvičiť aspoň 30 minút denne.

3. Užívajte vitamíny skupiny B

Vitamíny skupiny B znižujú hladinu homocysteínu v krvi, ktorý poškodzuje cievy a artérie. Jeho vyská hladina hrozí vznikom infarktu, mŕtvice a ďalších srdcovocievnych ochorení. Aby ste predišli vekom podmienenému úpadku organizmu, užívajte vitamíny skupiny B vo forme doplnkov stravy.

4. Zabezpečte si dostatok vitamínu D

Výskumníci našli spojitosť medzi nízkou hladinou vitamínu D a kognitívnym úpadkom, ktorý vedie k prejavom demencie. Vitamín D si zabezpečte buď dostatočným pobytom na priamom slnku (aspoň 30 minút denne), alebo v zimných mesiacoch jeho dopĺňaním.

5. Zaťažujte svoj mozog

Vedci tiež zistili, že nástup demencie sa u bilingválnych (dvojjazyčných) ľudí posúva až o 5 rokov oproti ľudom, ktorí hovoria iba jedným jazykom. Zaťažovaním mozog získava významné prínosy. Ďalšími možnosťami je napríklad riešenie krížoviek, ktoré demenciu oddiali v priemere o 2,5 roka.

Tiez sa Vam moze pacit