7 ľahkých cvikov na skoliózu a narovnanie pokrivenej chrbtice

Bolesti chrbta nie sú žiadna sranda. Bez ohľadu na to, či je človek vrcholovým športovcom alebo úplným lenivcom, každý z nás riskuje poškodenie chrbtice vykonávaním každodenných aktivít.

Našťastie, objavili sme zopár veľmi jednoduchých, no zároveň nadmieru efektívnych cvičení. Môžeme vám garantovať, že bolestí chrbta sa ich precvičovaním čoskoro zbavíte.

Cvičenie č.1

cvik-1

Ľahnite si na chrbát. Pravú nohu ohnite v kolene a položte na podlahu.

Ľavú nohu vystrite smerom dohora, oboma rukami ju chyťte nad kolenom za zadnú časť stehna a pritiahnite smerom k bruchu.

Udržte túto pozíciu 30 sekúnd. Cvičenie zopakujte s oboma nohami.

Cvičenie č.2

cvik-2

Ľahnite si na chrbát, obe nohy mierne ohnite v kolenách a chodidlá položte na zem. Oboma rukami chyťte ľavú nohu pod kolenom a pritiahnite ju smerom k sebe.

Udržte túto pozíciu 20 sekúnd. Cvičenie zopakujte 2 krát na každú nohu.

Cvičenie č.3

cvik-3

Ľahnite si na chrbát. Pravú ruku vystrite na stranu smerom od tela tak, aby s telom zvierala pravý uhol. Ľavú nohu vystrite dopredu, aby bola rovná.

Pravú nohu ohnite v kolene a snažte sa ju natočiť do ľavej strany tak ďaleko, ako to len pôjde. Ideálne by sa malo vaše pravé koleno dotýkať ľavej dlani voľne položenej na zemi.

Udržte túto pozíciu 20 sekúnd. Cvičenie zopakujte 2 krát na každú stranu.

Cvičenie č. 4

cvik-4

Ľahnite si na chrbát a ľavú nohu ohnite v kolene. Preložte pravú nohu v členku nad ľavé koleno. Lýtka oboch nôh by mali byť v pravom uhle.

Rukami chyťte nohy za dolnú časť stehien a opatrne obe nohy priťahujte smerom k hlave.

Udržte túto pozíciu 30 sekúnd. Cvik zopakujte jeden raz na každú stranu.

Cvičenie č.5

cvik-5

Kľaknite si na podlahu kolenom pravej nohy.

Ľavú nohu ohnite v kolene, nasmerujte dopredu a oboma rukami sa podoprite o ľavé koleno.

Udržte túto pozíciu 30 sekúnd. Cvičenie zopakujte jeden raz na každú stranu.

Cvičenie č.6

cvik-6

Ľahnite si na ľavý bok. Ľavú nohu majte mierne ohnutú a položenú na zemi. Pravú nohu ohnite v kolene a pravou rukou uchopte jej členok.

Ľavú ruku ohnite v lakti a podložte si ňou hlavu.

Teraz opatrne ťahajte pravou rukou za členok pravej nohy, v ktorej budete naťahovať svaly. Vaša chrbtica by nemala byť príliš ohnutá, snažte sa ju držať čo najviac vyrovnanú.

Udržte túto pozíciu 30 sekúnd. Potom strany vymeňte a cvik zopakujte.

Cvičenie č.7

cvik-7

Postavte sa k stolu na vzdialenosť dĺžky rúk.

Prehnite telo v páse smerom dopredu, mierne pokrčte kolená a načiahnite sa po okraj stola, ktorý chytíte oboma rukami. Vaše ruky musia byť vyrovnané a hlava na úrovni ramien.

Udržte túto pozíciu 10 sekúnd.

Potom sa postavte do vzpriamenej polohy a za doprovodu rúk ohnite telo na každú stranu tak, ako to znázorňuje obrázok vpravo.

Tiez sa Vam moze pacit