Ačokča alebo mexická uhorka alebo papriko-uhorka. Táto mutantná zelenina je veľmi zdravá. Spoznajte jej účinky.

Ačokča alebo mexická uhorka alebo papriko-uhorka je jeden z názvou pre túto zvláštnu „mutantskú“ zeleninu z juhu Ameriky. Čo je to za zeleninu, ako sa dá použiť a má vôbec ačokča nejaké pozitívne zdravotné účinky? Predstavuje sa Vám ačokča, nech sa páči!

O ačokče

Ačokča je zelenina, ktorá pochádza z Ameriky (južnej). Táto zelenina je takým „mutantom“ a niečím medzi uhorkou a paprikou a patrí do čeľade tekvicovitých. Ačokča je zdravou, ľahkou a chutnou zeleninou, ktorá vôbec nie je náročná na pestovanie a jej chuť pripomína chuť hrášku, cukety, uhorky a papriky. Táto zelenina dorastá do približne 10 centimetrovej veľkosti a je veľmi podobná našej paprike, takže aj použitie je ako pri našej klasickej paprike.

Ačokča účinky na zdravie:

  • Podporuje imunitný systém
  • Antiseptické účinky
  • Podporuje zdravé dýchacie cesty
  • Močopudné účinky, upravuje hladinu vody v tele
  • Normalizuje hladinu cukru
  • Znižuje vysoký cholesterol a tlak
  • Prevencia vzniku kardiovaskulárnych ochorení

Ačokča pri chudnutí

Ačokča je ako skoro každá zelenina vhodná pri chudnutí pre svoj nižší obsah kalórii a nízky obsah cukru. Ačokču môžete počas chudnutia pokojne konzumovať podľa chuti surovú, grilovanú, pečenú, dusenú alebo varenú.

Ako použiť ačokču?

  • Použitie ačokčy je rovnaké, ako používanie našej klasickej papriky. Môžete ju konzumovať surovú, v zeleninových šalátoch, dusenú, varenú, plnenú mäsom alebo syrom, podobne ako plnené papriky, grilované alebo si z nej môžete urobiť nátierku.
  • Použiť môžete aj mladé lístky rastliny a to buď sparíte v horúcej vode, alebo použijete podobne ako listy špenátu alebo púpavy.
  • Ačokču môžete aj sterilizovať spolu s inou zeleninou (kápia, kapusta, papriky, cibuľa, feferónky)

Tiez sa Vam moze pacit