Bulgur je chutná, bezlepková a hlavne zdravá príloha, ktorú určite musíte vyskúšať! Stojí za to, vyskúšať a zaradiť ho do jedálnička!

Bulgur je chutná a hlavne zdravá príloha, ktorú určite musíte vyskúšať! Účinné látky, ktoré v sebe ukrýva Vám pomôžu nie len na trávenie ale aj na. Pripravte si chutný a zdravý bulgur. Bulgur, amarant, ryža, pohánka a kamut – toto všetko sú zdravé obilniny, ktoré majú veľké pozitíva na náš organizmus. Mnohé z nich sú ešte k tomu aj bezlepkové. Pripravte si chutné recepty.

Bulgur je celozrnná a predvarená pšenica. Bulgur je pôvodom Stredomorská obilnina, predvarená z toho dôvodu, že trávenie je menej zaťažené rozložením tejto potraviny. Toto jedlo je výživné a je vhodné či pri chudnutí alebo pri zdravom životnom štýle. Bulgur je podobný ryži a tak ju pokojne môžete konzumovať ako – hlavné jedlo skombinované s inými potravinami alebo ako prílohu ku mäsu. A navyše bulgur je veľmi chutný a príprava jednoduchá.

Čo obsahuje bulgur?

Obsah účinných látok v bulgure je neuveriteľný, keďže ide o jednu potravinu. V porovnaní s ryžou má bulgur v sebe toho o mnoho viac.

Vodu, bielkoviny, tuk, vláknina, sacharidy, železo, vápnik, zinok, selén, horčík, meď, mangán, fosfor, draslík, sodík, omega 3 a omega 6 mastné kyseliny, Vitamíny A, B, K, kyselinu listovú, kyselinu pantoténovú a betakarotén.

Účinky

Pozitívny vplyv na organizmus tejto potraviny je úctyhodný. Lepšie trávenie, chudnutie a normalizovaný celkový chod organizmu je na mieste iba vďaka bulguru.

  • Podporuje trávenie
  • Podporuje rýchlosť metabolizmu
  • Podporuje pravidelné vyprázdňovanie
  • Detoxikuje hrubé črevo
  • Znižuje vlčie hlady a chute na sladké
  • Normalizuje hladinu cukru
  • Upokojuje nervový systém

Bulgur je pri chudnutí povolenou potravinou. Je to výživná a ľahká forma pšenice, ktorá podporí trávenie, vyprázdňovanie a aj samotné chudnutie. Bulgur konzumujte 2 – 3 krát do týždňa v rôznych formách so zeleninou alebo s chudým mäsom. Bulgur môžete pridať do – cesta na chlieb či pečiva, šalátov, ryže, polievok, cestovín alebo ako samotné jedlo.

Príprava bulguru 

Príprava bulguru Vám zaberi pár minút a je veľmi jednoduchá. Môžete si pripraviť bulgur len ako prílohu, ale sa môžete inšpirovať aj ďalšími receptami. Dobrú chuť.

Recept na bulgur

Potrebujete: 200 g bulgur, 0,5 l vody, 0,5 ČL morskej soli, 1 PL olivového oleja

Na olivovom oleji sprudka opražte bulgur . Zalejte ho vriacou vodou, pridajte soľ a 5 minút povarte. Potom ho zakrytý pokrievkou nechajte dôjsť. Po 20 – 25 minútach by mal byť hotový. Premiešajte ho a môžete ho skombinovať so zeleninou, vajíčkami alebo ho použiť ako prílohu ku mäsu.

Tiez sa Vam moze pacit