Chráňte svoje srdce: Tieto potraviny pomáhajú predchádzať infarktu

Zdravé srdce je základom dlhého a spokojného života. Práve preto je dobré vedieť, ako sa o neho príkladne starať tak, aby mohlo správne pracovať. To ale veľa z nás nevie, takmer polovica ľudí dokonca kvôli srdcovým problémom umiera.

Tmavá čokoláda alebo červené víno? Bez výčitiek. Aj tieto jedlá môžu znížiť riziko infarktu.

Srdce je najdôležitejší orgán v našom tele. Aby sme mohli prežiť dlhý a zdravý život, je potrebné sa o neho starať a aj to, ako sa stravujeme, sa odrazí na našej postave či zdraví. Tu je zoznam jedál, ktoré nám nielen predĺžia život, ale aj prečistia cievy, zlepšia imunitný systém a znížia šancu dostať infarkt.

Olejovité ryby

Makrela, losos alebo škvrnitá treska patria medzi tie ryby, ktoré dokážu znížiť riziko srdcovej arytmie alebo aterosklerózy. Najlepšie je konzumovať ich dvakrát až trikrát týždenne.

Ovsené vločky

Obsahujú vlákninu, ktorá znižuje cholesterol a zdokonaľuje tráviaci systém. Ich konzumácia je najlepšia na raňajky s trochou ovocia.

Bobuľovité ovocie

Platí pravidlo, že čím tmavšie ovocie, tým lepšie. Znižovať krvný tlak pomáhajú čučoriedky, jahody, ale aj maliny. Tie majú zároveň tú vlastnosť, že regulujú glukózu v krvi a spevňujú cievy.

Tmavá čokoláda

Pozor, nie je čokoláda ako čokoláda. Pokiaľ má ale aspoň 60 percent, môže byť veľmi užitočná. Okrem toho, že má protizápalové účinky, pôsobí priaznivo na krvný tlak.

Orechy

Podobne ako ovsené vločky a jablká majú orechy významnú funkciu vďaka vláknine, ktorú obsahujú. Pomáhajú znížiť cholesterol, navyše obsahujú zdraviu prospešný vitamín E.

Olivový olej

Na cholesterol a glukózu v krvi je výborný aj olivový olej. Stačí len pár čajových lyžičiek denne a s vašim telom to urobí zázraky

Červené víno

Na tému červené víno vznikli najrôznejšie divoké teórie. Niektorí odborníci tvrdia, že pohárik sa vyrovná hodine v posilňovni. Má priaznivý vplyv na cievy, pomáha chudnúť a je dobré pri detoxikácii. S konzumáciou by ste to však rozhodne nemali preháňať, dve deci za tri dni sú ideálne.

Zelený čaj

Rýchlejší metabolizmus, znížený cholesterol. To všetko spôsobuje zelený čaj. Ideálna je šálka denne s tým, že neuškodí čas od času urobiť pauzu. Nad jeho účinkami sa stále špekuluje.

Brokolica a špenát

Tmavá zelenina je podobne ako tmavé ovocie bohatá na antioxidanty, ktoré na seba viažu voľné radikály. Tým veľmi prospievajú telu, navyše obsahujú aj vitamíny, vlákninu a minerály. Takáto brokolica a špenát tak skvele pomáhajú pumpovať srdce a stabilizujú hladinu glukózy v krvi.

Škorica

Už malá dávka je prospešná. Zrýchľuje metabolizmus a znižuje glukózu v krvi. Rozhodne si ju ale nedávajte na lyžičku a nepokúšajte sa ju prehĺtať samotnú.

Červený melón

Nielenže pomáha pri detoxikácii a obsahuje antioxidanty, ktoré pomáhajú z tela vylúčiť škodlivé látky, ale tiež stabilizuje cholesterol a hrá významnú úlohu v cievnom systéme.

Cesnak

Nie nadarmo sa cesnaku hovorí prírodné antibiotikum. Spôsobuje síce nepríjemný zápach z úst, ale napomáha posilniť imunitný systém a rozširuje aj cievy.

Hrušky a jablká

Ako sme už spomínali, jablká a hrušky obsahujú vlákninu, ktorá pomáha nastoliť rovnováhu v črevách, ale tiež je prospešná pre srdce. Toto ovocie normalizuje cirkuláciu krvi a je lacnejším variantom granátového jablka.

 

 

Prečítal si si článok až do konca? Zaujal ťa? Potom môžeš prácu redaktora odmeniť tým, že dáš článku na Facebooku lajk alebo ho budeš zdieľať ďakujeme.

Tiez sa Vam moze pacit