Jete ryžu pravidelne? Ak nie, tak by ste určite mali začať! Ryža má nízku energetickú hodnotu a kopec zdravotných pozitív.

Jete ryžu pravidelne? Ak nie, tak by ste určite mali začať! Ryža má nízku energetickú hodnotu a kopec zdravotných pozitív. Nemusíte si dávať ryžu ku každému jedlu, ale aspoň 4 – 5 krát do týždňa by ste mohli túto chutnú potravinu konzumovať s rôznou zeleninkou alebo s chudým mäsom a vylepšené telo sa čoskoro dostaví

Ryža je bezlepková obilnina, ktorá pochádza z Ázie. Na svete sa ročne zje tejto potraviny až okolo 500 miliónov ton. Toto číslo svedčí o tom, že je ryža skutočne zdravá a dokonalá potravina, skoro pre všetkých ľudí sveta. Ryža je bezlepková a nespôsobuje žiadne tráviace ťažkosti, takže ryžu môžu konzumovať starý, malé deti, tehotné ženy, ľudia s Celiakiou alebo s tráviacimi problémami.

Rozdelenie ryže

  1. Drobno-zrnná
  2. Veľko-zrnná
  3. Biela ryža
  4. Hnedá ryža

Biela ryža

– u nás je to najčastejšie dostupný druh ryže. Aj tento druh ryže je zdravý a pomôže Vášmu telu či chudnutiu v správnej kombinácii s ostatnými potravinami, ale určite sa nenechajte zlákať na konzumáciu výhradne ryže. Konzumujte ryžu 4 – 5 krát do týždňa v kombinácii s chudým mäsom alebo zeleninou a tak môžete jednoducho vylepšiť fungovanie tela či podporiť chudnutie

Hnedá ryža

– obsahuje vyšší podiel vlákniny, minerálov a vitamínov, teda je zdravšia ako biela ryža. Zlepšuje vo väčšej miere trávenie, čistenie tela a správnu funkciu organizmu. Ak sa chcete skutočne stravovať čo najzdravšie, tak by ste možno mohli vymeniť bielu ryžu za hnedú a tak zvýšili silu pozitivity ryže na organizmus

Čo obsahuje ryža??

Voda, bielkoviny, sacharidy, tuk, vláknina, železo, vápnik, horčík, fosfor, draslík, sodík, zinok, selén, meď mangán, omega 3 a omega 6 mastné kyseliny, vitamín B, kyselinu listovú a kyselinu pantoténovú

Ryža  – účinky zdravie

  • Podporuje trávenie
  • Detoxikuje organizmus od škodlivín
  • Energia sa uvoľňuje postupne
  • Normalizuje glykemický index
  • Nízka energetická hodnota
  • Zlepšuje funkciu trávenia
  • Podporuje vyprázdňovanie
  • Má močopudný účinok
  • Prečisťuje obličky a močové cesty
  • Znižuje vysoký cholesterol z krvi a upravuje vysoký tlak


Účinky na chudnutie

Ryža je potravina, ktorá dokáže podporiť zdravé chudnutie ale len za predpokladu, ak si jedálniček vyvážite o správnu kombináciu zeleniny, bielkovín a dobrého pomeru tuku. Ryža má množstvo zdravotných pozitív a nízku energetickú hodnotu, ale aj napriek tomu si nepomôžete ak ju budete jesť 5 krát za deň. Pri konzumácii ryže sa pokojne môžete riadiť s mierkou 4 – 5 krát za týždeň na obed alebo na večeru. Nezabudnite na chudé mäsko, nízkotučný syr a na zeleninu

Tiez sa Vam moze pacit