Ktoré potraviny podporujú srdce a cievy? Prinášame Vám potraviny a tipy, vďaka ktorým budú Vaše srdce a cievy silnejšie.

Ktoré potraviny podporujú srdce a cievy? Prečo vlastne potrebujeme mať zdravé srdce a cievy? Prinášame Vám potraviny a tipy, vďaka ktorým budú Vaše srdce a cievy silnejšie. Naše srdce dostáva každý deň poriadne zabrať, keďže každý deň prepumpuje až 8 000 litrov krvi a často krát ho zásobujeme mastným, nezdravým jedlom, stresom a žiadnym alebo minimálnym pohybom.

Úloha srdca a ciev

  • Prenos živín, kyslíka, minerálov a hormónov k bunkám
  • Prenos oxidu uhličitého a odpadových látok z buniek do orgánov pripraveným k vylúčeniu
  • Udržiavanie normálnej hladiny pH
  • Ochrana pred chorobami
  • Tvorba zrazením krvi pri poranení, zabránenie vykrvácaniu
  • Udržiavanie teploty tela

O srdci

Srdce je svalový orgán, ktorý pumpuje krv v cievach celého tela. Srdce sa nachádza v hrudníku. Srdce dospelého muža váži okolo 300 gramov a dospelej ženy váži približne 250 gramov. Dĺžka srdca je približne 12 cm. Zásobenie srdca krvou je zabezpečené tepnami a žilami.

Potraviny pre zdravé srdce

Ryby a morské plody

– omega 3 a omega 6 mastné nenasýtené kyseliny sú „hlavnou“ živinou pre zdravé, pevné a silné srdce a cievy. Tieto dobré tuky, odstraňujú tuky „zlé“ z týchto orgánov, nahrádzajú ich a pomáhajú optimálnemu zdraviu celého obehového systému. Konzumujte ryby alebo morské plody pravidelne minimálne 2 – 3 krát v týždni a „dobré“ tuky pomôžu Vášmu kardiovaskulárnemu systému.

Avokádo a ananás 

– exotické ovocie ako ananás a avokádo pozitívne vplývajú na srdce a cievy! Avokádo je síce najtučnejšie ovocie, ale práve preto je vhodné pre lepší stav srdca a ciev. Dobré rastlinné tuky v avokáde sú prospešné pri eliminovaní vysokého cholesterolu a úprave krvného tlaku a tým prispievajú ku dobrému kardiovaskulárnemu stavu. Ananás svojím obsahom vitamínov, vlákniny a antioxidantov tiež pozitívne vplýva na srdce a cievy.

Brokolica a rukola 

– brokolica a rukola nie sú len vhodnou prevenciou pred rakovinovými ochoreniami ale aj pred kardiovaskulárnymi… Konzumujte surovú alebo jemne podusenú brokolicu a rukolu napríklad v šalátoch a Vaše srdce a cievy budú účinnými látkami v nich posilnené.

Kurkuma, kari a kardamón 

– kurkumín, antioxidanty, triesloviny, éterické oleje, vláknina a ešte kopec účinných látok je pre srdce veľmi silným pomocníkom. Pridávajte si kari korenie, kurkumu alebo kardamon do jedál pravidelne a obsah látok môže zlepšiť stav Vášho srdca a taktiež aj ciev. Kari, kurkuma a kardamon znižujú hladiny tukov tele a tým normalizujú cholesterol a krvný tlak.

Orechy a semienka 

– dobré rastlinné tuky v orechoch a semienkach pozitívne vplývajú na hladinu tukov v tele. Rastlinné dobré tuky dokážu upraviť hladinu zlého cholesterolu v tele a tým zlepšia priechodnosť a pevnosť ciev a tak v konečnom dôsledku podporia aj srdečný sval, ktorý potom nemusí vynaložiť toľko námahy, aby sa krv dostala všade v tele.

Tiez sa Vam moze pacit