Kurkuma. Čo by ste mali o nej vedieť?

Zdravotné účinky kurkumy

Ako to dokazujú úryvky z Národnej medicínskej databázy MEDLINE v USA, kurkumín má preukázaných vyše 600 zdravotných účinkov.

Podrobnejšie si o nich môžete prečítať napríklad v tomto našom minulom článku.

Ak zhrniete toto ázijské korenie do svojho jedálnička, môžete očakávať dramatické zlepšenie vášho zdravotného stavu. Avšak predtým, než tak urobíte, je zopár vecí, o ktorých by ste mali vedieť.

Jedným z limitujúcich faktorov kurkumy je to, že jej aktívna látka kurkumín sa do tela pomerne ťažko vstrebáva.

Navyše, viaceré štúdie na ľuďoch aj zvieratách ukázali, že aj počas konzumácie kurkumy sú koncentrácie kurkumínu v krvi a telesných tkanivách pomerne malé, a to bez ohľadu na dávkovanie.

Toto všetko sa však dá napraviť.

Existujú totiž 3 prírodné spôsoby, ako je možné zvýšiť absorpciu kurkumínu v črevách a udržať jeho hladinu v tele. No a práve o nich si bližšie povieme v tomto článku.

1. Skombinujte kurkumu a čierne korenie

Čierne korenie je samo o sebe silným prírodným liečivým prostriedkom. V kombinácii s kurkumou navyše dokáže dramaticky zvýšiť jej účinky.

 

2. Pridanie zdravého tuku

Kurkumín je látka rozpustná v tukoch. Preto je vhodné ju pri konzumácii miešať so zdravými tukmi, aby sa zvýšila jej absorpcia v črevách.

Ak sa kurkuma skombinuje so zdravými tukmi, ako sú napríklad kokosový alebo olivový olej, kurkumín sa vstrebáva nielen priamo do krvi, ale aj lymfatického systému, čím čiastočne obchádza pečeň.

Ako uvádza Dr. Nibber:

Uvedený mechanizmus je veľmi dôležitý, pretože kurkumín sa tak nevystavuje v takej miere pôsobeniu metabolických enzýmov a umožňuje sa mu v tele zostať dlhšiu dobu.

3. Teplo zvyšuje dostupnosť kurkumínu

Najlepším spôsobom, ako užívať kurkumu, je extenzívne ju používať pri varení. Ak pripravujete nejakú omáčku, jednoducho ju do nej pridajte.

V tom momente, ako zohrejete olej a pridáte do neho kurkumu, stáva sa kurkumín pre vaše telo veľmi dobre dostupným.

Tiez sa Vam moze pacit