Máte problém zaspať? Použite túto prírodnú „tabletku“ na spanie

spanie spanie

Bez ohľadu na vek, spanie je pre život a zdravie absolútne nepostrádateľný. Nedostatok spánku môže mať pre vás vážnejšie následky než si dokážete predstaviť.

Ak budete zanedbávať dĺžku a kvalitu každodenného spánku, hrozia vám viaceré závažné ochorenia.

Medzi najčastejšie dôsledky patria:

  • vysoký krvný tlak
  • výkyvy nálad
  • stres
  • poškodenie srdca
  • zhoršená činnosť mozgu
  • výpadky pamäte
  • výrazne oslabený imunitný systém

Čo zistili štúdie skúmajúce spánok

Štúdia, ktorá skúmala vzťah medzi spánkom a kardiovaskulárnymi ochoreniami ako sú infarkt či mozgová mŕtvica, došla k zaujímavým záverom.

Zistila, že po 10 až 15 rokoch sa u ľudí, ktorí spávali menej než 6 hodín denne, zvýšilo riziko koronárneho ochorenia artérii o 23% v porovnaní s ľuďmi, ktorí spali viac ako 7 hodín denne.

Okrem toho, ľudia s krátkym alebo málo kvalitným spánkom mali až o 79% vyššie riziko ochorení srdca oproti ľuďom s adekvátnym spánkom.

Zaujímavým faktom tiež bolo, že spatie viac než 9 hodín denne neposkytovalo žiadny dodatočný prínos.

Jedna staršia štúdia z roku 1964, s následným preskúmaním o 3 roky neskôr, došla k záveru, že ľudia so 7 až 8 hodinovým spánkom mali najnižšie riziko úmrtia.

No a napokon, iná štúdia z roku 2006 ukázala, že nedostatočný spánok vedie až 2 násobnému riziku vzniku vysokého krvného tlaku.

Faktory narúšajúce spanie a prejavy jeho nedostatku

V dnešnej dobe je väčšina ľudí ochudobnená o spánok v dôsledku stresu, veľkého pracovného zaťaženia či sledovania televízie dlho do noci.

Keď si uvedomíme, koľko času dnes trávime pred televíznou obrazovkou, počítačmi či mobilmi tesne pred spaním, tak sa tomu ani nie je čo čudovať.

Uvedené elektronické zariadenia totiž vyžarujú modré svetlo, ktoré vysiela mozgu signál, že je ešte stále deň. Tým sa v ňom utlmí produkcia hormónu melatonínu zodpovedného za reguláciu spánkových cyklov.

Preto sa odporúča, aby ste uvedené elektronické zariadenia prestali používať aspoň 2 hodiny pred tým, než si ľahnete do postele. Svojmu mozgu tým veľmi pomôžete.

Adekvátnym a pravidelným spánkom sa dôsledky jeho nedostatku (uvedené v úvode článku) dokážu pomerne rýchlo odstrániť.

Častým riešením na podporu spánku býva užívanie tabletiek na spanie. Tie však môže mať vážne vedľajšie účinky.

Preto by sme vám dnes chceli odporučiť recept na jeden čaj, ktorý funguje rovnako dobre a na telo nielenže nemá žiadne negatívne, ale naopak, má množstvo pozitívnych účinkov.

Ingrediencie

Na výrobu účinného čaju na spanie budete potrebovať tieto suroviny:

  • jeden banán
  • štipku škorice
  • malý hrniec s približne 2 dcl vody

Príprava

Prevarte vodu v hrnci a potom do nej vložte pokrájané kúsky banánu (konce banánu však vyhoďte).

Nechajte banán lúhovať vo vode 10 minút a potom vodu sceďte do pohára.

Na koniec pridajte do vody štipku škorice a váš čaj na spanie je hotový.

Užívanie a účinok

Čaj pite každý deň približne 1 hodinu pred spaním.

Banán účinkuje tak, že zrelaxuje telo aj myseľ a pomôže vám lepšie zaspať. Je totiž bohatý na vlákninu, vitamín C, horčík a draslík, ktoré pomáhajú zrelaxovať svaly a zároveň telo vyživujú.

Škorica zasa dodá čaju dobrú vôňu a chuť. Obsahuje tiež látky, ktoré navodzujú relaxáciu a pokoj.

zdroj: http://www.collective-evolution.com/2016/03/04/recipe-for-banana-cinnamon-tea-that-works-like-a-sleeping-pill/

Tiez sa Vam moze pacit