Nadváha patrí medzi najpálčivejšie problémy dnešnej doby. Jej príčiny bývajú rôzne a preto Vám ukážeme spôsoby, ako k nej pristupovať.

Druhy nadváhy

Nedávna štúdia vykonaná organizáciou Yorkshire Health skúmala 4000 ľudí s nadváhou, ktorých rozdelila do nasledujúcich skupín:

1. Mladé a zdravé ženy – tieto ženy nemali nejaké výrazné zdravotné ťažkosti ako napríklad cukrovka typu 2 či iné ochorenia spájané s nadváhou.

2. Muži alkoholici – muži s nadváhou bez zdravotných problémov vyplývajúcich z ich nadmernej telesnej váhy, ktorí však pili nadmerné množstvo alkoholu.

3. Nešťastní ľudia stredného veku – zvyčajne ženy, ktoré trpeli nejakými psychickými problémami.

4. Bohatší zdraví seniori – ľudia so zvyčajne optimálnym zdravím, ktorí však mali zvýšenú konzumáciu alkoholu a vysoký krvný tlak.

5. Fyzicky chorí, no šťastní seniori – starší ľudia v dobrom duševnom rozpoložení, ktorí však trpeli chronickými ochoreniami ako napríklad osteoporóza.

6. Chudobní a chorí ľudia – zvyčajne chudobní ľudia, ktorých navyše trápil väčší počet chronických chorôb.

Významom tejto štúdie bolo, že výskumníci vzali do úvahy viacero faktorov, čo výrazne napomáha riešeniu problémov s obezitou.

Typy rozloženia tuku na tele

Existujú dva základné typy rozloženia tuku na tele.

Androidné rozloženie tuku – je také, ktoré je typické skôr pre mužov. Ide o jabĺčkový tvar tela, pri ktorom je obvod v páse väčší ako na bokoch.

Gynoidné rozloženie tuku – je zasa také, ktoré je viac typické pre ženy. Hovorí sa mu aj hruškovitý tvar tela, pri ktorom obvod v bokoch je väčší ako v obvod v páse.

Druhy tuku

 

1. Tuk vo vrchnej časti tela

Do tejto skupiny patria zvyčajne ľudia, ktorí veľa jedia a majú málo fyzického pohybu. Ak sa vás to týka, potom obmedzte príjem sladkostí a cvičte aspoň 30 minút denne.

2. Tuk sústredený okolo pásu

Extra tuk v oblasti pásu sa často vyskytuje v dôsledku depresie, stresu a úzkosti. Preto by ste mali vyskúšať nejaké relaxačné techniky a cvičenie.

3. Tuk v bokoch, na zadku a stehnách

Tento druh tuku sa týka prevažne žien. Vyskúšajte cviky na nohy kombinované s kardio cvičeniami.

4. Tuk spôsobujúci vyduté brucho

Tuk sústredený na bruchu býva často dôsledkom nadmernej konzumácie alkoholu a zlého dýchania. Obmedzte preto jeho príjem a vyskúšajte dychové cvičenia. Nezaškodí ani precvičenie celého tela.

5. Tuk na nohách

Tento druh tuku postihuje prevažne tehotné ženy, ktorým okrem toho často opúchajú nohy. Vyskúšajte vodný aerobik zameraný na zníženie tlaku v nohách a kĺboch. Strávte tiež nejaký čas počas dňa s nohami vyloženými dohora.

6. Tuk na bruchu a chrbte

Hlavným vinníkom pre tento druh tuku býva nedostatok telesnej aktivity. Musíte začať viac cvičiť a regulovať hladinu svojho krvného cukru. Snažte sa tiež zmenšiť veľkosť porcií jedál, ktoré v priebehu dňa konzumujete.

V prípade, že sa vám ani napriek tu uvedeným odporúčaniam nedarí schudnúť, skontrolujte si, či vaša nadváha nevyplýva z geneticky alebo hormonálnej nerovnováhy. V takom prípade je najlepšie sa poradiť s výživovým poradcom alebo lekárom dietológom, ktorý vám pomôže váš problém vyriešiť. 🙂

Tiez sa Vam moze pacit