Najťažšia vec, pre mnohých diabetikov môže byť výber potravín, ktoré majú vo svojej strave. Tu sa dozviete viac o prínose avokáda.

Dobrý zdroj vitamínov

Avokádo

Je celkom zvláštne ovocie, pretože má vysoký obsah tuku, ale má nízky obsah sacharidov a cukru. Avokádo poskytuje veľa základných minerálov a vitamínov. Podľa Centra pre kontrolu chorôb, avokádo obsahuje viac draslíka ako banány. Jeden šálka avokáda na kocky vám dáva 4% dennej hodnoty železa a 20% dennej hodnoty vitamínu C na základe 2 000 kalórií.

Naviac, avokádo je tiež zdrojom vlákniny a jeden šálka vám môže poskytnúť osem percent z vašej dennej hodnoty vlákniny alebo dvoch gramov. Avokádo má tiež nízky obsah nasýtených tukov, čo je nezdravý diétny tuk, ktorý je spojený s niečím, čo by sa mali diabetikom vyhnúť, a to je vysoký cholesterol v krvi.

Avokádo a tuky

Diabetici sa zvyčajne odporúčajú obmedziť príjem sacharidov na 45 gramov na 60 gramov na jedlo. Avšak aj keď budete jesť celé, veľké avokádo, obsahujú veľmi malé množstvá dostupných sacharidov a nie sú problematické pri kontrole cukrovky.

Riziká príliš veľa avokáda

Existuje určité riziko, že príliš veľa avokáda. Avokádo môže byť jednou z vašich vysoko kalorických možností vo vašej strave, pretože kalórie v tomto ovocí pochádzajú väčšinou z tuku.

Avokádo je oveľa vyššia v kalóriách ako väčšina iných druhov zeleniny a ovocia. Jedno olúpané avokádo vám dáva medzi 310 a 340 kalórií a až 250 kalórií týchto kalórií môže pochádzať z tuku v potravinách.

Pridávanie avokáda do vašej stravy

Uistite sa, že to urobíte s mierou  s kombináciou iných zdravých prvkov, ak chcete urobiť avokádo súčasťou vašej stravy. Pamätajte si, že pre diabetikov je dôležité mať kontrolovaný príjem sacharidov.

 

 

Tiez sa Vam moze pacit