Ako nedostať rakovinu: Zjedzte každý deň aspoň 1 z týchto 6 potravín

Výhra nad rakovinou začína s potravinami, ktoré každý deň konzumujete. Možno budete prekvapení, no mnohé z jedál s protirakovinovými účinkami sa zrejme už nachádzajú vo vašej kuchyni.

Bez ohľadu na to, ako vás budú pokúšať iné nezdravé dobroty, je dobré sa pridržiavať jedálnička, na ktorom sa nachádzajú jedlá bojujúce s rakovinu.

Začať môžete s nasledovnými 6 potravinami, z ktorých by ste každý deň mali zjesť aspoň jedno.

1. Mastné ryby

Rybí tuk je bohatý na omega-3 mastné kyseliny. Tieto tuky sú veľmi silnými protizápalovými látkami, ktoré chránia telo pred nebezpečnými hormónmi produkovanými počas zápalov.

Hodnotný je hlavne tuk z rýb ako divoký losos (nie z farmy), makrela, tuniak, sleď a sardinky.

Okrem samotných omega-3 mastných kyselín obsahuje rybí tuk aj ďalšie silné protirakovinové látky, ako napríklad vitamín A a D.

2. Huby

Huby sa používajú v tradičnej čínskej medicíne už veľmi veľa rokov. Ich najčastejšie využitie je na vyvažovanie imunitného systému a na pomoc pri zlepšovaní funkcií telesných orgánov.

Ide hlavne o medicínske huby ako:

  • Maitake
  • Shiitake
  • Portobello
  • Agaricus Blazei Marrai
  • Hliva ustricová
  • Čaga (Ryšavec šikmý)

Všetky z nich obsahujú veľmi cenné látky nazývané beta-glukany, ktoré sa považujú za priamu výživu bielych krviniek, teda hlavných predstaviteľov imunitného systému.

Ukázalo sa, že dokážu tiež výrazne znížiť nežiaduce účinky konvenčnej onkologickej liečby (chemoterapie a ožarovania), ako sú nevoľnosti či vypadávanie vlasov.

Dokonca sa v štúdiách ukázalo, že ich vplyvom došlo k zmenšeniu nádorov až o 70%.

3. Purpurové potraviny

Potraviny s purpurovou farbou sú pre vaše zdravie veľmi prínosné.

Tmavo purpurové hrozno, purpurový baklažán, čučoriedky, cvikla, slivky a čerešne, všetky obsahujú obrovské množstvo antokyanínov.

Antokyaníny sú známe tým, že zabíjajú rakovinové bunky. Taktiež podporujú činnosť vnútorných orgánov a zvyšujú imunitu.

4. Semená a orechy

Orechy, ako napríklad mandle alebo para orechy, obsahujú selén, ktorý je silným protirakovinovým agentom.

Také slnečnicové alebo tekvicové semienka sú zasa bohaté na vitamín E a zinok.

Vitamín E posilňuje váš imunitný systém, kým zinok napomáha absorpcii vitamínu C a plní tiež niekoľko ďalších dôležitých funkcií pri podpore imunity.

5. Čaj z čajovníka (čierny, zelený)

Čaj z čajovníka obsahuje látky známe ako katechíny. Ide o zlúčeniny, ktoré zastavujú rast nádorových buniek a chránia pred genetickými mutáciami, ktoré by mohli viesť k rakovine.

Ukázalo sa, že pravidelná konzumácia zeleného čaju znižuje riziko rakoviny žalúdka v porovnaní s tými, čo ho nepijú. Štúdie tiež zistili, že pravidelní popíjači čaju majú znížené aj riziko rakoviny prsníka, hrubého čreva, prostaty, vaječníkov a pľúc.

Okrem zeleného čaju majú protirakovinové účinky aj ostatné druhy čajov – biely, čierny či oolong zelený.

6. Žltá a červená paprika

Žltá a červená paprika sú plné vitamínu C, beta-karoténu a ďalších prospešných látok s protirakovinovými účinkami, ktoré posilňujú váš imunitný systém a neutralizujú toxíny.

Ďalšími zdrojmi hodnotných látok s protirakovinovým účinkom sú aj sladké zemiaky, mrkva a sušené marhule (nesírené).

Zdroj: What You Should Eat Daily: 6 Foods That Prevent Cancer

Tiez sa Vam moze pacit