Nemali sme ani tušenie, čo všetko môže zdriemnutie spraviť s našim telom a sme radi, že to už vieme

Niekedy bývajú naše dni náročné a príliš dlhé. Ak bývate často unavení a okolo 7 večer by ste najradšej zaľahli do postele, máme pre vás riešenie. Zdriemnite si počas dňa. Ukázalo sa, že pravidelné “driemanie” je vlastne jedna z najlepších vecí, ktoré môžete urobiť pre svoje telo a myseľ. Stačí na pár minút zavrieť oči a stratená energia je späť. Samozrejme, nehovorím o klasickom spánku na pár hodín. Vedci tvrdia, že stačí naozaj len pár minút. Aké výhody teda krátky spánok má?

Zlepšuje kognitívne funkcie

Všetci vieme, že keď nemáme dostatok spánku cez noc, na ďalší deň sme vyčerpaní. Spánok ovplyvňuje fungovanie nášho mozgu. Krátky spánok cez deň (približne 60 minút) nám dokáže zlepšiť našu duševnú výkonnosť na ďalších 24 hodín.

Zlepšuje zdravie srdca

Štúdia z Harvardu ukázala, že ľudia, ktorí si pravidelne cez deň pospia, majú menej zdravotných problémov so srdcom. Nedostatok spánku môže pre srdce znamenať hotovú katastrofu. Odporúčané je zdriemnuť si aspoň trikrát do týždňa po dobu 30 minút.

Znižuje stres a úzkosť

Únava ide ruka v ruke so stresom, z ktorého ste skôr či neskôr unavení ešte viac. Driemanie môže byť v tomto prípade naozaj ukľudňujúce. Štúdia z roku 2012 ukázala, že pokiaľ si cez deň nepospíte, vylučujú sa do vášho tela hormóny, ktoré vyvolávajú stres a sú pre vaše telo škodlivé. To je dôležitá informácia najmä pre mužov, pretože je väčšia pravdepodobnosť, že trpia zdravotnými problémami zo stresu, v porovnaní so ženami.

Súboj chutí

Keď ste unavení a túžite po energii, hľadáte niečo, čo by vám ju dodalo. Je jasné, že siahnete po jedle a dáva to zmysel. Taktiež sa ale môže stať, že jete viac nezdravého jedla, ktoré obsahuje veľa cukru, a to môže viesť k viacerým problémom. Krátky spánok by sa mohol stať alternatívou ku keksíku, ktorý si poobede doprajete. Zvýši vám energiu a vy nebudete premýšľať o jedle. Stačí 10 až 15 minút a túžba po sladkosti je preč.

Zlepšuje fyzickú výkonnosť

spanok5
littlethings.com

Na prvý pohľad je driemanie opakom cvičenia. V skutočnosti štúdie preukázali, že športovci, ktorí si občas cez deň pospia, majú väčší výkon na ihrisku a lepšie a rýchlejšie reakcie.

Ak chcete aby váš krátky spánok bol efektívny a kvalitný, určite si nezabudnite nastaviť presný čas. Niekomu stačí 5 minút, niekomu 45.

Najlepšie je oddychovať poobede, pretože je to akurát polovica z vášho dňa. Cíťte sa vždy pohodlne. Ľahnite si na pohovku alebo posteľ, prikryte sa dekou a dbajte na to, aby v miestnosti nebola príliš veľká tma.

Pred krátkym spánkom by ste mali vypiť svoju poobednú kávu. Po prebudení začne pôsobiť kofeín a vy budete pripravení na nový štart.

Na krátkom spánku nie je nič zlé a určite to z vás nerobí lenivca. Ak ste vystresovaní, skúste si na 10 minút odpočinúť a vaše batérie sa dobijú, zrelaxujete a bude oveľa ľahšie pokračovať vo začatom dni.

Zvyknete si poobede zdriemnuť? Ak áno, koľko váš spánok trvá? Podeľte sa o svoje názory v komentároch.

zdroj: littlethings.com

Tiez sa Vam moze pacit