Nevyhadzujte viac brokolicové stopky. Brokolicové listy a stopka sú zdravšie ako skutočný brokolicový kvet.

Brokolica

Skutočnosť, že brokolica je jednou z najzdravších zeleniny na svete, nie je vôbec sporná a všetci vieme o mnohých zdravotných výhodách tejto rastliny. Ale naozaj viete, ako ich správne pripraviť, aké výhody majú a aké časti sú jedlé? Pokračujte v čítaní a zistite! Väčšina z nás používa len kvet brokolice, pretože obsahuje množstvo vápnika, antioxidantov, horčíka a vitamínov A, C a E.

Ale čo stonka a lístie tejto rastliny?

Sú vhodné na konzumáciu alebo nie? Odpoveď je áno, sú bezpečné a odporúčané na konzumáciu. Možno ste nevedeli, že len 30 gramov listov brokolice, ktoré pravdepodobne vyhodíte, obsahuje 90% požadovaných denných dávok vitamínu A, čo je veľmi dôležité pre zlepšenie zraku a imunitného systému. Existuje tiež 43% požadovaných denných dávok vitamínu C v tých 30 gramoch listov. Pokiaľ ide o prevenciu rakoviny, tento vitamín pomáha. Pokúste sa variť listy spolu s kvetinou.

Pravdepodobne ste urobili rovnakú chybu so stonkami. Stonky brokolice obsahujú viac vlákien ako kvetina tejto rastliny a majú sladkú chuť. Keďže stonky potrebujú viac varenia, mali by ste ich začať variť ešte predtým, ako začnete varenie zvyšku zeleniny.

Vedeli ste pred tým, že brokolica je na vrchole zoznamu prírodných liečivých rastlín a teraz viete, že môžete jesť každú jeho časť.

Tiez sa Vam moze pacit