Nikdy nejedzte uhorky a paradajky spolu v jednom šaláte.

Prečo nikdy nejesť uhorky s paradajkami?

Každá z týchto potravín ma iný čas potrebný na trávenie. Podľa Ayurvedy by sme mali poznať dĺžku času potrebnú na trávenie u každej potraviny a následne spolu konzumovať len také, ktorých čas je podobný. Ak naraz zjete potraviny s krátkym aj dlhým časom trávenia, potom ľahšia potravina opustí žalúdok až vtedy, keď je tá druhá úplne strávená. Avšak jej dlhší pobyt v žalúdku môže byť pre telo škodlivý, hlavne vtedy, ak obsahuje cukry. Tie sa totiž v žalúdku začnú kvasiť a kyseliny sa následne môžu uvoľňovať do čriev, prípadne späť do pažeráka vo forme refluxu, čo vyvolá pálenie záhy. V niektorých prípadoch môže dôjsť aj k miernej otrave z jedla. Vy si tak namiesto jeho vychutnania privodíte iba ťažkosti. Navyše, takéto kvasenie cukrov v žalúdku často vyvoláva tvorenie plynov, nadúvanie brucha a následné bolesti žalúdka aj čriev.

Ďalšie kombinácie jedál, ktoré spolu nejedzte

Okrem uvedeného príkladu existujú aj mnohé ďalšie nevhodné kombinácie potravín. Tu je zopár z nich:

1. Ovocie po hlavnom jedle

Ovocie obsahuje veľa cukrov a nemalo by stáť v žalúdku príliš dlho. Naopak, také mäso alebo iné bielkoviny potrebujú pomerne dlhý čas byť vystavené žalúdočným kyselinám. Jedenie ovocia po hlavnom jedle vyvolá tvorbu „vína“ v žalúdku a môže viesť k žalúdočnému refluxu a ďalším tráviacim problémom.

2. Cestoviny s mäsom

Cestoviny sú v podstate zložité sacharidy a podobne ako ovocie, nemali by sa dlho zdržiavať v žalúdku. To isté platí o pečive. Preto kombinácie ako sú dusené mäso s kolienkami, špagety s mäsovou omáčkou či obyčajný chlieb so šunkou nevyhnutne povedú ku kvasným procesom v žalúdku a následným tráviacim ťažkostiam.

3. Mäso, vajcia a syr

Syrovo-šunková omeleta býva u mnohých ľudí obľúbeným jedlom. Problémom tu však je, že obsahuje až príliš veľké množstvo bielkovín v jednej porcii. Zvoľte si len jeden druh bielkoviny v jednom jedle.

4. Chlieb alebo cestoviny s pomarančovým džúsom

Nikdy nemiešajte pečivo a cestoviny s pomarančovým džúsom. Dôvod je ten, že kyseliny v džúse môžu znehodnotiť enzýmy potrebné na strávenie sacharidov a škrobov v pečive.

5. Zelenina a syr

Toto je ďalšia zlá kombinácia. Jej konzumácia vám privodí nadúvanie.

6. Červený melón s inými druhmi melónov

Melóny by sa tiež nemali miešať navzájom, ani s inými potravinami. Najlepšie sa strávia a vy z nich získate najviac živín vtedy, ak ich budete konzumovať oddelene.

7. Banány a mlieko

Mnoho ľudí má rado banány s mliekom, napríklad ako súčasť ranných cereálií. Problém je, že takáto kombinácia výrazne spomalí vaše trávenie.

8. Ovocie a jogurt

Ľudia často pridajú do svojej raňajšej misky  jogurtu ovocie. Podobne, ako v predošlom prípade, aj tu dôjde k spomaleniu trávenia a možnému poškodeniu črevnej mikroflóry.

Tiez sa Vam moze pacit