Pálenie záhy je jeden z ďaľších veľkých problémov, ktoré nám znepríjemňujú život. Hovoríte si prečo práve Vás trápi? Od dnes už nebude!

Pravdepodobne ste už zažili na vlastnej koži pálenie záhy. Horká až kyslá chuť v hrdle, ktorá „rozožiera“ Vaše vnútro či tlak v hrudnej kosti.Tieto pocity sú príznaky pálenia záhy. Prečo vlastne pálenie záhy vzniká, čo je za jeho vznikom a ako sa ho dá zbaviť?

Tento problém vzniká viacerými príčinami a najčastejšie ide o kombináciu rôznych faktorov. Ak Vás pálenie záhy trápi jeden, dva krát do mesiaca, tak sa zatiaľ nemusíte ničoho obávať, je to len prirodzená reakcia tela, najčastejšie na skonzumované nejaké jedlo, pitie, či počas stresujúceho obdobia.

Prečo vzniká pálenie záhy?

  1. Nesprávnym životným štýlom
  2. Neustálym stresom, napätím
  3. Možných ochorením v tráviacom trakte

V uponáhľanej dobe, kde sa každý snaží mať všetko, je dosť ťažké nájsť si čas na seba, v pokoji sa najesť, oddýchnuť si, ísť si zacvičiť a podobne. Rýchla doba a stres sú začiatkom pálenia záhy. Rýchle jedenie často krát nezdravých jedál, slabý pitný režim, žiadny cielené pohyb, vypité litre kávy za deň, aby Vás udržali na nohách a podobne. Tieto návyky rýchleho životného štýlu Vás najskôr privedú ku páleniu záhy a časom možno aj ku infarktu či inému vážnemu zdravotnému problému.

Príčiny pálenia záhy

  • Konzumácia kávy
  • Konzumácia čokolády
  • Konzumácia alkoholu
  • Konzumácia sladkých nápojov
  • Veľmi korenené jedlá
  • Fajčenie
  • Neustály stres, nervozita
  • Nepravidelné jedenie
  • Rýchle „hltanie“ jedla
  • Zlé kombinácie stravy
  • Mastné či ťažké jedlá
  • Potraviny obsahujúce vysoký podiel bieleho cukru a bielej múky

Kedy navštíviť lekára?

Navštíviť lekára by ste určite mali, ak pálenie záhy mávate 3 až viac krát do týždňa. Možno je to spôsobené iba nezdravým životným štýlom, ktorý časom upravíte ale možno je to nejaké ochorenie tráviaceho traktu, ktoré sa prejavuje práve pálením záhy. Lekár spraví potrebné vyšetrenia a povie o čo ide. Nepodceňte to…

Ako sa zbaviť pálenia záhy?

  1. Jesť v pokoji, pomaly
  2. Dobre stravu požuť
  3. Jesť pravidelne (4 – 5 x denne)
  4. Večer sa neprejedať
  5. Konzumovať ľahšie jedlá (ryža, cestoviny, chudé mäso, zemiaky, celozrnné grahamové pečivo, acidofilné mliečne výrobky)
  6. Obmedziť pitie kávy, alkoholu
  7. Obmedziť konzumáciu sladkostí a čokolády
  8. Úplne vylúčiť pitie sladených nápojov
  9. Obmedziť konzumáciu mastných, vyprážaných jedál
  10. Vylúčiť biele pečivo
  11. Vymeniť citrusové plody za jablko, melón, hrušku alebo zeleninu
  12. Zapojiť do jedálnička ovsené vločky
  13. Konzumovať čerstvú zeleninu
  14. Nájdite si čas na cielený pohyb

Pálenie záhy a pomoc z prírody

  • Čaj z medovky lekárskej
  • Čaj z mäty
  • Čaj zo zázvoru
  • Do rôznych jedál si pridávajte mletú škoricu
  • Piť dostatok čistej vody
  • Huba reishi
  • Konzumácia špargle
  • Piť kokosové mlieko
  • Konzumovať mak
  • Pravidelne konzumovať tekvicový olej
  • Papať uhorku
  • Med v čaji
  • Konzumovať jedlá z pohánky
  • Konzumovať proso / pšeno

Tiez sa Vam moze pacit