Palma olejnatá je strom, ktorý slúži aj ako plnohodnotná surovina z viacerých hľadísk. Z akých? Prečítajte si!

Kokosový cukor je vyrábaný z kvetového nektáru palmy. Tento nektár sa potom prihrieva, tým sa odstráni vlhkosť a potom je tento produkt podobný trstinovému cukru. Avšak kokosový cukor nie je taký sladký a je jemnejší. Palmový cukor je vyrábaný z miazgy palmy

Tento produkt je v konečnej fáze ako mydlo ale zároveň má vyšší glykemický index. Ľudom trpiacim cukrovkou sa odporúča viac kokosový cukor s nižším glykemickým indexom. Oboje sú však zdravé sladidlá, ktoré sú zdravšou náhradou klasického bieleho rafinovaného cukru. Tieto produkty by ste však mali kupovať v bio kvalite, inak kvalita a „čistota“ produktu nemusí byť zaručená. Kokosový a aj palmový cukor neprechádzajú rafináciou a preto sú zdravšie ako klasický biely cukor

Palma olejnatá je strom, ktorý nám hneď evokuje more, leto a teplo. Tento strom však neplní iba úlohu okrasy na morskej pláži, ale slúži aj ako plnohodnotná surovina z viacerých hľadísk. Dá sa povedať, že palma je plne využiteľný zdroj surovín, pre rôzne odnože priemyslu. Palma sa využíva na

Využitie palmy

  1. Výroba cukru, sladkostí a pečiva
  2. Výroba vína
  3. Výroba octu
  4. Výroba oleja
  5. Výroba bio paliva
  6. Výroba kozmetiky
  7. Zisk mlieka z kokosových orechov
  8. Zisk listov a dreva

Čo obsahuje kokosový cukor?

Sacharidy, železo, vápnik, horčík a vitamín C

Účinky  palmového a kokosového cukru

  • Odkysľujú organizmus
  • Nespôsobujú výkyvy glykemického indexu
  • Odstraňujú bolesti hlavy
  • Normalizujú cukor v krvi
  • Postupné uvoľňovanie energie
  • Podporujú trávenie a stolicu
  • Priaznivo pôsobia na dýchacie cesty
  • Podporujú krvotvorbu

 

Účinky chudnutie kokosový cukor – palmový cukor a chudnutie

Kokosový a palmový cukor sú vhodným doplnkom, pri redukcii hmotnosti, pretože sú zdravšie formy sladidiel ako klasický rafinovaný cukor. Ostávajú však iba sladidlami a energetické hodnoty z nich sú niečo navyše pre trávenie, takže to s nimi nesmiete preháňať, aby ste si svoje chudnutie nespomalili, prípadne až nezastavili. Kokosový alebo palmový cukor konzumujte 1 – 3 krát do týždňa, po maximálne 1 ČL, pridaním do rôznych jedál: kaša, jogurt, tvaroh, koktail, puding alebo ovocný šalát. Stále však majte na pamäti, že je to iba sladidlo a nie plnohodnotná potravina.

Tiez sa Vam moze pacit