Počuli ste už o pridávaní masla do kávy? Je tu zaujímavé tvrdenie, prečo by ste si mali dať aj vy.

Prečo používať len maslo z kráv kŕmených trávou?

Kravy sú zvyčajne kŕmené sójou alebo kukuricou, pretože sa jedná o super lacné a výdatné krmivo. Všetci však zrejme budete súhlasiť s tým, že kravy by tieto veci jesť nemali. A čo je ešte horšie, kravy sóju a kukuricu ani nedokážu poriadne stráviť a do ich mlieka sa potom dostávajú tuky, ktoré sú pre vaše telo škodlivé. Kravy kŕmené čerstvou zelenou trávou dávajú to najkvalitnejšie mlieko aj mäso. Rovnako to platí aj o masle.

Tu je 5 dôvodov, prečo je dobré si pridávať maslo vyrobené z mlieka takýchto kráv či už do kávy, alebo ho bežne konzumovať:

1. Cholesterol, zdravá váha a predchádzanie ochorení srdca

Maslo od kráv kŕmených trávou je jediné, ktoré obsahuje správne tuky na reguláciu cholesterolu, ktorého hladinu v krvi nezvyšuje. Má najlepší pomer omega-3 a omega-6 mastných kyselín, ktoré znižujú ukladanie tukov v tele. Je tiež výborným zdrojom vitamínu K. Tieto fakty z neho robia skvelý prostriedok na znižovanie ochorení srdca, ako to už aj potvrdili viaceré štúdie.

2. Mozog, hormóny a ochorenia nervovej sústavy

Tuky z takéhoto masla podporujú činnosť mozgu a ostatných orgánov. Vytvárajú zdravé bunkové steny, membrány a tiež zabezpečujú vyváženú produkciu hormónov. Butyrát je mastná kyselina s krátkym reťazcom. Kedysi sa považovala za nezdravú, no dnes sa spája s predchádzaním neurodegeneratívnych ochorení a zvýšeným výdajom energie. Pôsobí protizápalovo a taktiež predchádza ochoreniam srdca.

3. Tréning tela v spaľovaní tukov

Ak konzumujete zdravé maslo každé ráno, trénujete telo na rutinu celodenného spaľovania tukov. CLA, respektíve konjungovaná kyselina linoleová, nachádzajúca sa v masle od kráv kŕmených trávou, znižuje telesný index tukov BMI a to zvlášť u ľudí trpiacich obezitou.

4. Výdrž a lepšie kognitívne schopnosti

Káva so zdravým maslom poskytuje telu energiu a zvyšuje kognitívne schopnosti. Doslova cítite, keď naskočí jej efekt, ktorý potom trvá aj 6 hodín bez toho, aby ste potom zažili náhly pocit vypálenia. Keď sa skombinuje s inými zdravými tukmi, ako napríklad s kokosovým olejom, tento nápoj začne produkovať v tele ketóny. Ide o látky, ktoré sa vytvárajú počas spaľovania tukov, nie cukru.

5. Náhrada raňajok

Pridajte 1 až 2 polievkové lyžice masla do vašej rannej kávy a môžete tým nahradiť celé raňajky. Nie je to síce najvhodnejší či najzdravší spôsob raňajkovania, no môže poslúžiť zaneprázdneným ľuďom. Dodá vám tuky a kalórie, ktoré poskytnú vyšší výkon než zdroje sacharidov ako napríklad raňajkové cereálie.

Keď si pridáte maslo do kávy, získate tak najchutnejší krémový nápoj dodávajúci vášmu telu energiu, ktorú doslova budete cítiť. Ako ste sa mohli v článku presvedčiť, tam to však nekončí.

Podľa Davida Aspreya, podnikateľa v oblasti zdravia a zdravej výživy, ktorý tento nápoj vymyslel a propaguje, rovnako dôležité ako zdravé maslo je aj kvalitná káva.

Vyberte si preto kvalitnú zrnkovú a dobre praženú odrodu kávy.

Tiez sa Vam moze pacit