Polovica postihnutých ľudí si ani neuvedomuje, že môže mať túto chorobu! Skontrolujte, či aj vy nemáte presne takéto príznaky!

Skontrolujte či nemáte tieto príznaky:

1.Zvýšená smäd a časté močenie – pretože nadbytočný cukor vstupuje do krvného riečišťa, voda sa odťahuje z tkaniva, takže sa cítite žíznivý.

2.Zvýšená chuť do jedla – keď je nedostatok inzulínu, zodpovedný za prenos cukru, nedostatok energie svalov a orgánov. Tým sa cítite hladní.

3.Strata hmotnosti – napriek tomu, že ste si jedli, môžete schudnúť. Keďže telo nie je schopné využívať glukózy, používa alternatívne palivá od svalov a tukov. Týmto spôsobom stratíte kalórie a glukózy sa vypúšťajú močením.

4.Únava – ak bunky nedostatok cukru, cítite sa unavený a nervózny.

5.Rozmazané videnie – zvýšenie hladiny cukru spôsobuje vyčerpanosť očí, takže sa nemusíte sústrediť.

6.Poranenia a časté infekcie – to je ďalší príznak diabetu 2. typu.

Čo robiť ďalej?

Necíťte sa beznádejne – existujú početné metódy prevencie alebo oneskorenia výskytu cukrovky:

Začnite vykonávať denne. Cvičenie zlepšuje vplyv inzulínu a glukózy udržiava vodu v tkanive, takže používate glukózy ako energiu.

Udržujte normálnu telesnú hmotnosť. Ak máte nadváhu, pokúste sa stratiť určitú telesnú hmotnosť a tým znížite riziko vzniku cukrovky.

Spotrebujte výrobky bez rafinovaných uhľohydrátov, ovocia, zeleniny, obilnín a mononenasýtených tukov (ako je olivový olej).

Staraj sa o svoje zdravie. Pravidelne kontrolujte krvný tlak, hladinu cholesterolu a triglyceridy. V prípade potreby požiadajte o pomoc.

Tiez sa Vam moze pacit