Potraviny, ktoré vyčistia Vaše upchaté artérie.

1. Avokádo

Namiesto rastlinnej pomazánky založenej na margaríne si na chlieb natrite radšej avokádovú nátierku. Práve HDL je druh cholesterolu, ktorý pomáha udržiavať artérie čisté.

2. Špargľa

Špargľa je prirodzenou cievy prečisťujúcou potravinou. Znižuje tiež krvný tlak a bráni vzniku krvných zrazenín, ktoré môžu spôsobovať komplikácie srdcovo-cievného systému. Táto zelenina je plná vlákniny, minerálov a vitamínov ako K, B1, B2, C a E.

3. Granátové jablko

Toto zaujímavé ovocie obsahuje fytonutrienty, ktoré pôsobia ako silné antioxidanty a chránia tak artérie a ich výstelku proti poškodeniu. Granátové jablko stimuluje produkciu oxidu dusnatého, ktorý napomáha hladkému prietoku krvi a priechodným artériám.

4. Brokolica

Bez ohľadu na to, či brokolicu milujete alebo neznášate, faktom ostáva, že obsahuje veľké množstvo vitamínu K, ktorý bráni vápniku poškodzovať cievy. Je tiež bohatá na vlákninu, ktorá znižuje krvný tlak a úroveň cholesterolu v krvi.

5. Kurkuma

Toto korenie je neskutočné silným protizápalovým prostriedkom. Účinne znižuje zápaly, ktoré sú hlavnou príčinou artériosklerózy, čiže kôrnatenia ciev. Pridaním kurkumy do vašej stravy znížite poškodenia arteriálnych ciev a taktiež sa zníži riziko vzniku krvných zrazenín.

6. Persimón

Ide o žlté ázijské ovocie, ktoré vyzerá ako kríženec paradajky a jablka. Je plný antioxidantov a polyfenolov, ktoré znižujú LDL cholesterol a triglyceridy v krvi. Je tiež vynikajúcim zdrojom vlákniny, ktorá reguluje krvný tlak a udržiava vaše artérie čisté.

7. Spirulina

Znie to možno trocha neuveriteľne, no táto malá zeleno-modrá sinica dokáže regulovať hladinu lipidov v krvi. Je tiež zdrojom bielkovín, ktoré obsahujú všetky esenciálne aminokyseliny, ktoré telo potrebuje pre udržiavanie optimálneho zdravia. Dokáže tiež zrelaxovať a uvoľniť steny artérií a stabilizovať krvný tlak za súčasnej kontroly hladiny tuku v krvi.

8. Škorica

Táto veľmi chutná korenina znižuje hladinu cholesterolu v krvi a zároveň odstraňuje z ciev usadeniny a novým bráni v ich tvorbe. Škorica je plná antioxidantov, ktoré zlepšujú zdravie srdcovo-cievného systému tak, že bránia krvi v oxidácii.

9. Brusnice

V skutočnosti, pravidelná konzumácia brusnicového džúsu vám môže pomôcť znížiť celkové riziko srdcových ochorení až o 40%!

10. Zelený čaj

Zelený čaj obsahuje vysokú hladinu katechínov, ktoré v črevách znemožňujú absorpciu cholesterolu z jedla do krvného obehu.

Tiez sa Vam moze pacit