Pozrite sa, akých 10 spôsobov existuje na prečistenie Vášho lymfatického systému. Očistite svoje telo od škodlivín.

Funkcie lymfatického systému:

  • odvádzanie a filtrácia medzibunkových a medzitkanivových tekutín
  • predchádzanie opuchov
  • transport bielych krviniek medzi lymfatickými uzlinami a kosťami
  • výmena protilátok medzi uzlinami
  • absorpcia a prenos mastných kyselín a tukov z tráviaceho systému

 

Príznaky problémov s lymfatickým systémom

  • chronická únava
  • priberanie
  • tráviace ťažkosti
  • reuma, artritída a bolesti kĺbov
  • nevysvetliteľné poranenia
  • časté bolesti hlavy
  • infekcie prínosných dutín
  • kožné problémy

Keďže lymfatický systém nemá vlastnú pumpu, na rozprúdenie lymfy potrebuje naše telo fyzický pohyb, dýchanie, svalovú činnosť či pohyby tráviaceho systému. Tuto uvádzame 10 spôsobov, ako prečistiť lymfatický systém a znova v ňom rozprúdiť uviaznutú lymfu.

1. Pite čistú vodu

Pite počas dna dostatok tekutín, hlavnej čistej nebublinkovej vody. Tá je dôležitá nielen pre množstvo telesných funkcií, ale aj pre adekvátny tok lymfy. Odporúča sa vypiť denne toľko tekutín, koľko sú 3% z vašej váhy. Ak napríklad máte 80 kg, tak vypiť by ste mali (80/100)*3 = 2,4 litre vody.

2. Dýchajte zhlboka

Naše telo obsahuje pomerne veľa lymfatickej tekutiny a dýchanie je jedným z faktorov, ktoré ju dostávajú do pohybu. Musí to však byť hlboké, nie plytké dýchanie. Toxíny sa takto prostredníctvom lymfy dostávajú z rôznych častí tela až do pečene, ktorá ich zneškodní a následne pomocou moči alebo žlče vylúči von.

3. Cvičte

Pravidelná fyzická aktivita je jedným zo základov zdravého lymfatického systému. Najefektívnejším pohybom pre rozhýbanie lymfy je skákanie na trampolíne. Ak nemáte trampolínu, potom aj mierny beh alebo skákanie urobí svoju robotu.

4. Striedavá studená a horúca sprcha

Teplá voda rozširuje krvné cievy aj lymfovody a studená voda ich zasa sťahuje. Takýmto rytmickým striedaním docielite jej lepšie prúdenie.

5. Vyhýbajte sa tesnému oblečeniu

Tesné oblečenie môže uškodiť správnej cirkulácii lymfy v cievach lymfatického systému a dokonca viesť až k jej zablokovaniu. To potom podporuje akumuláciu toxínov a iných odpadových látok v tele. Preto oblečeniu ako sú silónové pančušky, elastické športové úbory či tesné podprsenky sa radšej vyhýbajte.

6. Drhnite si pokožku uterákom

Po osprchovaní sa dosucha utrite uterákom a potom ešte nejaký čas si ním šuchajte pokožku na celom tele. Robte krúživé pohyby počas približne 5 až 10 minút. Masírujte v smere od konca končatín smerom do stredu tela.

7. Aplikujte niektoré alternatívne terapie

Veľmi účinnou terapiou na stimuláciu lymfy je lymfodrenážna masáž, ktorá podporí jej tok a zároveň odvádza nahromadené tekutiny, čím účinne detoxikuje telo. Ďalšou obľúbenou alternatívnou terapiou na podporu lymfatického systému je akupunktúra.

8. Konzumujte potraviny, ktoré podporujú tok lymfy

Vášmu lymfatickému systému pomôžete aj vtedy, ak budete konzumovať surové a nespracované potraviny a tiež potraviny bohaté na živiny. Ide hlavne o nasledovné druhy potravín: mandle, brusnice, cesnak, pomleté ľanové semienka, ovocie s nízkym obsahom cukru, avokáda, zelenú listovú zeleninu, brazílske orechy, vlašské orechy alebo chia semienka.

9. Užívajte bylinky na podporu lymfatického systému

Okrem potravín je prínosné aj užívanie niektorých byliniek, ktoré aktivujú v tele procesy na rozprúdenie lymfy. Najlepšie sú nasledovné bylinky: echinacea, petržlen, koriander a astragalus.

10. Vyhýbajte sa potravinám, ktoré lymfe škodia

Medzi takéto potraviny považujeme hlavne sladké, mastné a vysoko spracované potraviny, ktoré v tele často vyvolávajú zápaly. Vyhýbajte a výrazne obmedzte hlavne: cukor, soľ, polotovary a spracované potraviny, sóju, umelé sladidlá, mliečne výrobky a mäsové výrobky.

Tiez sa Vam moze pacit