Prezradíme Vám 5 najčastejších príznakov nedostatku niektorých vitamínov a minerálov vo vašom tele a aj to, ako sa prejavujú.

Akné je nedostatok zinku

Nedostatok zinku v tele môže viesť ku vzniku akné. Je to preto, lebo zinok je zodpovedný za sfarbenie našej pokožky a tiež kontroluje produkciu olejov v koži. Okrem toho, zinok má na pokožku aj niekoľko ďalších pozitívnych vplyvov. Robí napríklad to, že urýchľuje hojenie, zmierňuje zápaly a regeneruje naše kožné bunky. No a ako všetci vieme, testosterón je primárnou príčinou akné hlavne u dospievajúcich. Len 30 mg zinku denne dokáže predísť tvorbe akné. Toto množstvo získate napríklad konzumáciou 0,5 dcl tekvicových semienok.

Drobné biele hrbolčeky na spodnej časti ruky sú nedostatok esenciálnych mastných kyselín

Ak sa u vás vyskytuje nerovnováha esenciálnych mastných kyselín, teda inými slovami, ak vám chýbajú omega-3 kyseliny, potom je veľká šanca, že sa vám na spodnej časti ruky, medzi plecom a lakťom, začnú tvoriť také malé biele kožné hrbolčeky. Omega-3 mastné kyseliny dokážu zastaviť tvorbu týchto hrbolčekov a tiež zabránia tvrdnutiu vlasových korienkov, pretože majú veľmi silné protizápalové účinky.

Vypadávanie vlasov je nedostatok železa

Železo je jedným z najdôležitejších minerálov nielen pre vaše vlasy, ale aj pre celé telo. Jeho špecifickou úlohou pri vlasoch je to, že zabezpečuje dostatočné okysličenie vlasových korienkov kyslíkom a ďalšími dôležitými živinami. Nedostatok železa tak môže viesť okrem anémie aj k vypadávaniu vlasov.

Suché, poškodené alebo lámavé nechty či vlasy sú nedostatok biotínu

Ak chcete mať lesklé a zdravé vlasy, vaše telo potrebuje biotín. Niekedy sa mu tiež hovorí aj vitamín H alebo vitamín B7. Napriek tomu, že biotín sa v strave vyskytuje v pomerne hojnom množstve a tiež ho dostať kúpiť v takmer každej predajni s vitamínmi, je stále mnoho ľudí, ktorí ho majú nedostatok. V takom prípade dochádza k vypadávaniu vlasov, ich stenčovaniu, lámaniu a inému poškodzovaniu. To isté sa týka aj lámavostí nechtov.

Bolesti hlavy alebo svalové kŕče sú nedostatok horčíka

Horčík je ďalším nesmierne dôležitým minerálom pre vaše zdravie a krásu. Je absolútne nevyhnutný pre správne fungovanie nervového systému. Dokáže tiež relaxovať a uvoľňovať svaly. Okrem toho, predchádza vzniku bolestí hláv, svalovým kŕčom a spánkovým poruchám. Aby ste dosiahli všetky zdravotné prínosy, ktoré ponúka horčík, je potrebné ho prijímať v dostatočnom množstve. Vyskytuje sa hlavne v listovej zelenine ako je kel, šalát, kapusta či špenát. Ďalším výborným spôsobom, ako získať horčík, je ponoriť sa do kúpeľa s epsomskou soľou (síranom horečnatým). Horčík z tejto soli sa dokáže vstrebať do tela cez pokožku.

Takže, aby sme to zosumarizovali. Keď náhodou na sebe spozorujete niektoré z uvedených príznakov, potom by ste mali nájsť spôsob, ako daný problém vyriešiť. Častokrát úplne stačí, ak zvýšite príjem príslušného vitamínu alebo minerálu a čoskoro pocítite zlepšenie vášho zdravotného stavu.

Tiez sa Vam moze pacit