Trápi Vás štítna žľaza a priberanie na váhe? Štítna žľaza Vám od dnes nebude robiť problém pri chudnutí. My Vám ukážeme, ako sa dá schudnúť aj s ňou.

Hypotyreóza je druhom poruchy, pri ktorej sa v štítnej žľaze tvorí menej hormónov ako by malo.

Pri nedostatku hormónov sa metabolizmus tela spomalí, výsledkom čoho býva priberanie na váhe, únava, suchá pokožka, depresia, zábudlivosť, zápcha, svalové kŕče a pocity chladu.

Hypertyreóza je naopak stav, kedy štítna žľaza produkuje nadbytok hormónov.

Prejavuje sa to potom príznakmi ako sú zvýšená nervozita, stres, chudnutie, búšenie srdca, nadmerné potenie, nespavosť, triašky, opuchy očí či návaly horúčav.

 

Tu nasleduje 6 zásad diéty a životného štýlu zameraných na odstránenie poruchy štítnej žľazy:

1. Odstráňte zo stravy jednoduché cukry

  • spracované raňajkové cereálie
  • sladené nápoje a minerálky
  • ovocné džúsy
  • potraviny obsahujúce kukuričný alebo glukózovo-fruktózový sirup
  • výrobky z bielej múky
  • bežný rafinovaný cukor

2. Zaveďte do stravy komplexné sacharidy

Výhodou komplexných sacharidov je, že ich telo spracováva oveľa pomalšie ako jednoduché cukry.Tým vám dodajú pocit zasýtenia na dlhšiu dobu a nedochádza pri nich k náhlym výkyvom hladiny krvného cukru.

Navyše, komplexné sacharidy nevedú k vzniku závislosti na cukre.

  • nespracované a nedosladené ovsené vločky
  • surové ovocie obsahujúce prírodnú vlákninu
  • celozrnná pšenica, raž, jačmeň a ostatné obilniny
  • hnedá ryža

3.  Majte pravidelný pohyb alebo cvičenie na stimuláciu spaľovania tukov

Pravidelný pohyb pomáha vášmu telu spaľovať tuky a taktiež podporuje odstraňovanie toxínov z tela stimuláciou toku lymfy. Nemusí to vôbec byť nejaké intenzívne cvičenie. Bude postačovať aktivita strednej intenzity, ako je napríklad rýchla chôdza, bicyklovanie, aerobik či plávanie. Takáto fyzická aktivita zvýši prekrvenie nielen svalov, ale aj štítnej žľazy, čím v nej naštartuje produkciu potrebných hormónov.

4. Zaraďte kokosový olej do vášho jedálnička

Väčšina rastlinných olejov obsahuje mastné kyseliny, ktoré spomaľujú činnosť vašej štítnej žľazy a spôsobujú tým priberanie na váhe. Kokosový olej však obsahuje množstvo zdravých tukov. Činnosť štítnej žľazy dokážu zlepšiť hlavne jeho mastné kyseliny so stredne dlhým reťazcom. Tieto látky navyše zlepšujú citlivosť tela na inzulín, čo ma na chudnutie veľmi priaznivý efekt. Niektoré zdroje dokonca uvádzajú, že samotný kokosový olej dokáže úplne vyliečiť všetky problémy štítnej žľazy.

5. Kontrolujte konzumáciu pochutín

Väčšina ľudí si zvykne po jedle dopriať dezert, čo však v prípade snách o chudnutie môže byť kontraproduktívne. Namiesto dezertov po jedle si doprajte zdravú desiatu a olovrant v presnom a pravidelnom čase doobeda a popoludní. Pomôže vám to dosiahnuť pocit sýtosti a taktiež obmedzí celkové množstvo prijatých kalórií.

6. Zaraďte do jedálnička ďalšie prospešné potraviny pre štítnu žľazu

Jedzte viac orechov a semienok, ktoré obsahujú zdravé tuky podporujúce zdravie vašej štítnej žľazy. Navyše sú bohaté na selén – minerál, čo dramaticky zlepšuje jej stav. Konzumujte tiež väčšie množstvo omega-3 mastných kyselín. Vhodne sú aj doplnky stravy na báze rybieho oleja. No a napokon nesmieme zabudnúť ani na nepasterizovaný jablčný ocot. O ňom je známe, že dokáže uviesť telesné hormóny do rovnováhy, znižuje chuť do jedla a zastavuje priberanie.

Tiez sa Vam moze pacit