Trpíte plynatosťou alebo máte problémy s vysokým cholesterolom či tlakom? Začnite pravidelne konzumovať pór a problémy sa časom vytratia.

Pór

Pór je cibuľová zelenina s jemnejšou chuťou, ako je naša klasická cibuľa. Túto zeleninu poznáme asi všetci, ale málo kto si ju kupuje a konzumuje. Objavte všetky jej pozitíva a aspoň niekedy ju zapojte do jedálnička. Pór viete jednoducho použiť do varenia, tak isto ako používate cibuľu. Z póru sa využíva biela ale aj zelená časť, tá tepelnou úpravou mäkne a je chutná a výživná. Ak ste fanúšikom čerstvej zeleniny, pokojne si ju surovú pridajte do zeleninového alebo cestovinové šalátu a budete mať najviac vitamínov a minerálov.

Čo obsahuje pór?

Bielkoviny, sacharidy, vlákninu, tuk, vodu, železo, horčík, vápnik, fosfor, draslík, zinok, meď, mangán, selén, sodík, omega 3, omega 6 kyseliny, vitamíny A, B, C, E, K, cholín, luteín, betakarotén, kyselinu listovú a kyselinu pantoténovú

Účinky na zdravie 

  • Podporuje trávenie
  • Zlepšuje vyprázdňovanie
  • Proti plynatosti
  • Prečisťuje celý organizmus
  • Prečisťuje a zlepšuje funkciu obličiek
  • Močopudný účinok – odstraňuje nadbytočnú vodu z tela
  • Prevencia proti žlčníkovým kameňom
  • Antibakteriálne účinky
  • Antiseptický účinok
  • Normalizuje hladinu cukru v krvi
  • Prevencia alebo liečenie chudokrvnosti
  • Znižuje vysoký krvný tlak
  • Znižuje vysoký cholesterol z krvi
  • Vhodný v tehotenstve


Účinky na chudnutie

Pór je pri chudnutí vhodným doplnkom kvalitnej a pestrej stravy. Podporuje funkcie tela (žlčník, žalúdok, obličky, pečeň a črevá) a dodáva dôležité živiny, vďaka čomu nadobudnete jednoduchou formou látky, ktoré podporia imunitu a metabolizmus. Pór konzumujte pokojne 3 – 4 krát do týždňa. Pridávajte si ho ku pečenému mäsu, grilovanej zelenine, zeleninovému šalátu, šťava z póru a inej zeleniny, do polievky, nátierky alebo len tak nakrájaný ku chlebíku

RECEPT z Póru

Pórová nátierka

Potrebujete: 200 g pór, štipka morskej soli, 3 vajíčka, 1 PL olivový olej, 3 ks trojuholníčky syra, na vrch nastrúhaný tvrdý syr (30%), štipka čierne korenie a na ozdobu pažítka

Umytý pór si nakrájajte na drobno. Na panvici rozpáľte olej a pór opražte. Pridajte rozšľahané vajíčka so soľou a čiernym korením. Ku koncu pridajte trojuholníčky syra a stále miešajte. Syr sa sám rozpustí. Túto hustejšiu hmotu nechajte vychladnúť a môžete podávať na celozrnnom alebo tmavom pečive. Vrch si môžete vyzdobiť ešte čerstvou pažítkou alebo nastrúhaným syrom.

Dobrú chuť! 🙂

Tiez sa Vam moze pacit