Ukážeme Vám super 12 potravín s takmer žiadnymi kalóriami, ale veľmi veľa živinami.

Tu je 12 najlepších potravín, ktoré spĺňajú uvedené kritériá:

1. Cibuľa

Cibuľa je obľúbená zelenina, ktorá sa pridáva do jedál na ich ochutenie. V 100 gramoch obsahuje len 40 kalórií.

Je však extrémne bohatá na mnohé prospešné látky, zvlášť na bioflavonoidy.

2. Uhorky

Uhorky sú tvorené zväčša vodou, preto výborne hydratujú telo. V 100 gramoch však majú len 16 kalórií.

Sú výborné ako príloha k jedlám a do šalátov.

3. Zeler

Ide o klasickú potravinu, ktorým sa vraví potraviny s nulovými čistými kalóriami. Je to preto, lebo telo spáli viac kalórii ich trávením ako je množstvo kalórií, ktoré samé obsahujú.

V 100 gramoch zeleru sa nachádza iba 16 kalórií, no kopec prospešných vitamínov a minerálov.

4. Ružičkový kel

Táto kapustovitá zelenina, spolu s brokolicou, kapustou a karfiolom má veľmi málo kalórií – len 43 v 100 gramoch.

Na druhej strane v nej nájdete veľa vlákniny, antioxidantov, vitamínov a minerálov.

5. Jablká

Ak ste si doposiaľ mysleli, že v tomto článku nájdete iba samú zeleninu, nie je tomu tak. Dokonca aj ovocie ako sladké jablko obsahuje iba 52 kalórií v 100 gramoch.

Okrem už známych vitamínov a minerálov v ňom nájdete aj pektín dôležitý pre detoxikáciu tela a tiež kyseliny, ktoré zmäkčujú žlčníkové kamene a uľahčujú im dostať sa von pri žlčníkovej kolike.

6. Pomaranče

Podobne ako jablká, aj pomaranče napriek svojej sladkej chuti majú v sebe pomerne málo kalórií – iba 47 na 100 gramov.

Sú však extra bohaté na vitamín C, preto sú vhodne hlavne v čase chrípok a respiračných ochorení, ako napríklad teraz, v mesiacoch na prelome zimy a jari.

7. Kapusta

Kapusta výborne podporuje zdravie srdcovocievneho systému a bráni vzniku rakoviny. Je výborná pri chudnutí, pretože rýchlo zaplní žalúdok a v 100 gramoch sa nachádza smiešnych 25 kalórii.

Je vynikajúca aj na podporu trávenia a šťava z nej dokonca lieči žalúdočné vredy.

8. Cukina

Pridajte cukinu do cestovín alebo do ázijských jedál. Skonzumujete množstvo prospešných vitamínov, avšak iba 17 kalórií v 100 gramoch.

Cukina spolu s uhorkami a zelerom držia rekord v nízkom obsahu kalórií medzi potravinami v tomto zozname.

9. Karfiol

Karfiol má veľmi silné protizápalové účinky, predchádza ochoreniam srdca a ciev a výborne podporuje trávenie.

Môžete si ho pridať dokonca aj do cesta na pizzu. V 100 gramoch karfiolu skonzumujete zanedbateľných 25 kalórií.

10. Kel

Kel je extrémne bohatý na nutričné látky ako sú vitamíny či minerály, ale aj bielkoviny, vlákninu a fytonutrienty.

Má len 49 kalórii v 100 gramoch, čo sa v porovnaní s karfiolom môže zdať veľa, no je to stále extrémne málo.

11. Mrkva

Mrkva chráni váš zrak, reguluje krvný cukor, pôsobí ako prírodné diuretikum a má tiež silné protizápalové účinky.

No a čo je na nej najlepšie, napriek svojej príjemnej chuti má len 41 kalórii v 100 gramoch.

12. Brokolica

Brokolica je bohatá na vlákninu a hovorí sa, že je to jedna z najlepších potravín s protirakovinotvornými účinkami. Navyše je dobrým zdrojom rastlinných bielkovín a podporuje trávenie.

V 100 gramoch brokolica nájdete slabých 34 kalórií.

Tiez sa Vam moze pacit