Už ste niekedy počuli o tom, ako driemanie môže dramaticky zvýšiť učenie, pamäť, povedomie a ďalšie?

Zdriemnutie je zdravé

Vedeli ste, že niektoré mestá v skutočnosti skončia v robote v popoludňajších hodinách, takže každý môže ísť domova rýchlo si zdriemnuť, nabiť a vrátiť sa do práce? Bohužiaľ, toto nie je prípad na Slovensku, kde v polovici dňa zdriemnutie je docela luxus zriedka ktorí si môžu dovoliť, a je často považovaný za znamenie nanajvýš lenivosti. Ukázalo sa že driemanie je zdravé, normálne a neoddeliteľnou súčasťou rytmu.

Ako dlho by ste mali zdriemnuť?

Podľa odborníkov je 10 až 20 minút dosť, aby ste osviežili myseľ a zvýšili svoju energiu a pozornosť. Spánok nie je tak hlboko, ako dlhší spánok a ste schopní sa dostať späť na svoj deň hneď po prebudení. Ak si zdriemnete po dobu 30 minút, môžete pokračovať ďalej svieži, pretože sa prebudíte, rovnako a vaše telo začalo vstupom do hlbšej fázy spánku. To isté možno povedať, ak spíte hodinu, ale na druhú stranu, sú tieto 60-minútové zdriemnutia poskytujúce výborné na pamäť podporu. Najdlhšie zdriemnutie trvá asi 90 minút, odporúča sa pre ľudí, ktorí jednoducho nemajú dostatok spánku v noci. Vzhľadom k tomu, že je to úplný spánkový cyklus, môže to zlepšiť pamäť a tvorivosť.

Tu to máte:

zdriemnutie je pre vás dobré po fyzickej a psychickej pohode, takže by ste mali cvičiť, rovnako ako je to možné. Avšak berte na vedomie, že by ste nemali obetovať nočný čas na spanie pre popoludňajšie zdriemnutie, mali by byť doplnkom výdatného spánku.

Tiez sa Vam moze pacit