Vedeli ste že spracované mäso môže spôsobiť rakovinu hrubého čreva u ľudí ? Zistite, ako správne konzumovať mäso.

Medzinárodná agentúra pre výskum rakoviny (IARC), ktorá je súčasťou Svetovej zdravotníckej organizácie (WHO), oznámila koncom roka 2015, že spracované mäso môže spôsobiť rakovinu hrubého čreva u ľudí a klasifikovať ju ako karcinogénny prvok skupiny 1.

Rakovina hrubého čreva ovplyvňuje hrubé črevo a konečník a je tretím najbežnejším rakovinovým ochorením diagnostikovaným v USA Predpokladá sa, že v roku 2016 postihne túto rakovinu viac ako 95 000 ľudí a viac ako 39 000 bude diagnostikovaných s rakovinou konečníka.

Okrem pomoci pri tvorbe, ukladaní a odstraňovaní odpadu, hrubé črevo obsahuje miliardy baktérií, ktorých zdravá rovnováha je nevyhnutná pre optimálne zdravie.

Hoci tento typ rakoviny je druhou hlavnou príčinou úmrtí na rakovinu v Spojených štátoch, je možné ju zabrániť a iba 5 až 10 percent prípadov rakoviny je spôsobené genetickými poruchami. 35 percent úmrtí súvisiacich s rakovinou môže byť spôsobené diétou, ďalšími 30 percentami spôsobenými tabakom, 20 percentami z dôvodu infekcií a zvyškom z dôvodu iných environmentálnych faktorov vrátane vystavenia účinkom žiarenia, stresu, fyzickej aktivity a znečisteniu životného prostredia.

Podľa amerického inštitútu pre výskum rakoviny (AICR) možno zabrániť jedným tretím najbežnejších prípadov rakoviny v USA so zdravou stravou, byť fyzicky aktívny a udržiavať zdravú váhu. Existuje 50% šanca zabrániť rakovine kolorekty prostredníctvom týchto metód. Tu sú nejaké:

Konzumujte ovocie a zeleninu čo najviac. Zelenina je bohatá na antioxidanty a iné zlúčeniny bojujúce proti chorobám, ktoré sa veľmi ťažko dostanú nikde inde – ako je horčík. Podľa výsledkov jednej metaanalýzy zvýšenie príjmu horčíka o 100 miligramov zníži riziko kolorektálneho nádoru o 13 percent, zatiaľ čo riziko kolorektálneho karcinómu sa zníži o 12 percent.

 

Ak sa rozhodnete pridať surový cesnak do vašej stravy, čerstvý klinček musí byť rozdrvený alebo nasekaný, aby sa stimuloval uvoľňovanie enzýmu nazývaného alíinázu, ktorý katalyzuje tvorbu alicínu.

Odporúča sa, aby muži a ženy staršie ako 50 rokov mali pravidelné skríningy buď flexibilnou sigmoidoskopiou každých päť rokov alebo kolonoskopiou každých 10 rokov, pretože patria do skupiny s vysokým rizikom kolorektálneho karcinómu. Ultrazvuk sa tiež osvedčil ako hodnotný. Ak sa polypy nachádzajú v počiatočných štádiách, môže ich lekár jednoducho odstrániť priamo a tam. Takže kolonoskopia nie je len diagnostickým nástrojom, ale môže slúžiť aj ako chirurgická intervencia. Buďte si však vedomí toho, že jedna z každých 350 kolonoskopií vážne ublíži. Miera úmrtia je približne jedna za každých 1000 procedúr. Okrem toho sa približne 80% endoskopov očistí pomocou Cidexu (glutaraldehydu), ktorý tieto náradie správne ne sterilizuje.

Tu je 15 spôsobov, ako znížiť riziko rakoviny 

  1. Odstráňte sladké nápoje ako sóda a znížený cukor z vašej stravy
  2. Robte viac chôdze, skúste vykonať 10 000 krokov denne.
  3. Konzumujte zelený čaj. Je bohatá na epigalokatechín-3-galát (EGCG), katechín polyfenol bojujúci proti rakovine.
  4. Jesť dusená brokolica
  5. Konzumujte brazílske orechy. Sú vynikajúcim zdrojom selénu, ktorý je mimoriadne prospešný pri znižovaní rizika prostaty, kolorektálneho karcinómu a rakoviny pľúc.
  6. Jedzte artičoky; Sú bohaté na silymarín, čo je antioxidant, ktorý môže znížiť vaše riziko rakoviny kože.
  7. Získajte pravidelné vystavenie slnku. Zvýši úroveň vitamínu D.
  8. Marinujte svoje mäso korením, pivom alebo vínom, ktoré môžu pri jeho varení znižovať tvorbu látok spôsobujúcich rakovinu.
  9. Jedzte niektoré „odolné škroby“ (napríklad zelené banány), ktoré pôsobia ako vláknina vo vašom tele. Môžu pomôcť znížiť riziko rakoviny hrubého čreva z potravy s vysokým obsahom červeného mäsa.
  10. Normalizujte svoj pomer omega-3 k omega-6 tukom tak, že odoberáte vysokokvalitný olej z krill a znížite príjem spracovaných rastlinných olejov, ako je kukurica, sója a repka.
  11. Spať v úplnej tme; Svetlo v noci potláča produkciu melatonínu, ktorá má protirakovinové účinky
  12. Jedzte cibuľu. Obsahujú quercetin bojujúci proti rakovine; Kvercetín inhibuje rast rakovinových buniek z nádorov prsníka, hrubého čreva, prostaty, vaječníkov, endometria a pľúc.
  13. Vyhnite sa environmentálnym toxínom, vrátane chemického percodu (perchlóretylénu), ktorý spôsobuje rakovinu.
  14. Vyhýbajte sa hranolčekom a zemiakovým lupienkom, ktoré môžu obsahovať vysokú hladinu akrylamidu spôsobujúceho rakovinu (zlúčenina vzniknutá pri varení potravín pri vysokých teplotách).
  15. Jesť fermentovanú zeleninu; Sú vynikajúce pre zdravie čriev a proces fermentácie, ktorý sa podieľa na vytváraní kysnutých kaprov, produkuje zlúčeniny bojujúce proti rakovine, ako sú izotiokyanáty, indoly a sulforaphane.

Tiez sa Vam moze pacit