Veľké brucho ?Je to len nafúknuté črevo! Zbavme sa ho rýchlo a ľahko.

1. Nedostatočný príjem vody

Dehydratácia je hlavnou príčinou viacerých zdravotných ťažkostí, vrátane plynatosti čriev. Nadmerné pitie kávy a alkoholu k tomuto problému ešte viac pridávajú. Keď telu chýba voda, nahrádza si ju tekutinou z tkanív. To potom vedie k nadúvaniu, ktoré sa môže javiť ako zadržiavanie vody, no opak je pravdou. Telu voda chýba.

2. Zápcha

Zápcha býva dosť nepríjemná vec a pripomína vám, že by ste mali konzumovať viac potravín s obsahom vlákniny. Plyny, ktoré ostávajú uväznené za uviaznutou stolicou nezostanú v pokoji veľmi dlho a postupne sa začnú presúvať hore-dole po čreve. Výsledkom je potom nepríjemne nafúknuté brucho a prípadne aj pociťovanie bolestí. Vlákninu jedzte postupne, inak si problém len zhoršíte. Zadovážte si celozrnné pečivo, vyhýbajte sa bielemu chlebu. Zároveň zahrňte do stravy aj viac ovocia zeleniny. Môžete piť aj smoothies, ktoré si však pripravujte v mixéri, nie odšťavovači, pretože ten oddeľuje šťavu od vlákniny.

3. Chronický stres

Verte tomu alebo nie, no aj stres môže spôsobovať nadúvanie. Keď ste pod stresom, vtedy váš tráviaci systém nevykonáva svoje funkcie správne. Skúste sa preto snažiť uvoľniť od negatívnych emócii. Ani sa nenazdáte a vaše problémy s nadúvaním rázom pominú.

4. Rýchle jedenie

Čiastočne požuvané jedlo sa v žalúdku a črevách pomalšie trávi, následkom čoho býva nadúvanie. Preto sa pri jedení nikam neponáhľajte, jedzte pomaly a potravu v ústach dôkladne žuvajte.

5. Sacharidy a cukry

Nadmerná konzumácia cukrov a sacharidov môže prispievať k zvýšenej plynatosti v črevách. Pouvažujte nad tým, aby ste potraviny s vysokým obsahom sacharidov a cukrov nahradili potravinami, ktoré ich obsahujú menšie množstvo. Obmedzte tiež alkohol a jedzte viac čerstvého ovocia a zeleniny.

Tiez sa Vam moze pacit