Viete vôbec, aký význam vo Vašom tele má vitamín E? Je mimoriadne dôležitý, samozrejme ako každý jeden vitamín. Doplnte ho, pokiaľ Vám chýba!

Vitamín E je tukom rozpustná živina, ktorá má silný antioxidačný účinok. Spája tuky v tele, chráni bunkové membrány pred voľnými radikálmi, ktoré spôsobujú rakovinu a iné zdravotné stavy, pomáha pri prevencii Alzheimerovej choroby, infekcií močového mechúra, srdcových chorôb a chráni pokožku pred UV žiarením.

Získajte viac vitamínu E:

  1. Zahrňte viac zinku a vitamínu C do svojej každodennej rutiny, aby ste zlepšili schopnosť tela absorbovať vitamín E.
  2. Potraviny, ktoré obsahujú vitamín E, by mali byť uskladnené v uzavretých, uzatvorených a pevných priestoroch, aby sa zabránilo oxidácii.
  3. Potraviny bohaté na vitamín E sú: olivové oleje, ľanové semená, orechy, sezamové semienka, obohatené obilniny a niektoré zelené listové zeleniny.
  4. Pokúste sa konzumovať viac nespracovaných potravín, pretože obsahujú väčšie množstvo vitamínu E a potom spracované potraviny.

Riziko nedostatku vitamínu E:

  1. Deti narodené predčasne alebo s veľmi nízkou pôrodnou hmotnosťou majú ťažkosti s vitamínom E a vstrebávaním tukov zo stravy. Našťastie sa dá zlepšiť situácia vhodnou liečbou.
  2. Pacienti užívajúci lieky znižujúce hladinu cholesterolu môžu narušiť vstrebávanie tuku.
  3. Ľudia, ktorí trpia chorobami pečene, pľúc, gastrointestinálneho traktu a pankreasu, môžu tiež mať problémy s absorpciou tukov.
  4. Ľudia s syndrómom dráždivého čreva majú najväčší problém s absorpciou vitamínu E a iných tukov.

Známky nedostatku vitamínu E :

  1. Problémy so žlčníkom, pečeňou alebo pankreasom
  2. Malabsorpcia a iné zažívacie problémy.
  3. Strata pocitov v rukách a nohách.
  4. Suchá koža
  5. Ľahká precitlivenosť

Aplikovanie vitamínu E:

  1. 1 šálka olív
  2. 1 šálka vareného špenátu
  3. ¼ suchých pražených slnečnicových semien
  4. 1 Stredne kiwi
  5. 1 šálka brokolice na pare
  6. 1 polievková lyžica oleja z pšeničných klíčkov
  7. 2 lyžice arašidového masla

Nežiaduce účinky alebo nebezpečenstvo:

Nesmiete užívať vysoké dávky vitamínu E perorálne. Tehotné ženy by mali užívať len odporúčané dávkovanie, nič viac. Pre dojčatá a deti je vo všeobecnosti bezpečné užívať vitamín E perorálne. Vždy sa poraďte so svojím lekárom o dávkovaní. Je dôležité spomenúť, že ľudia s cukrovkou, ktorí užívajú vitamín E, majú väčší rizikový infarkt!

Tiez sa Vam moze pacit