Vitamín P je zdrojom vitality! Ktorá zelenina a ovocie nám poskytuje najviac flavanoidov pre vitalitu?

O flavonoidoch:

Flavonoidy, vitamín P a dokonca aj bioflavonoidy sú rovnaký názov pre tú istú vec – rastlinné antioxidanty. Celý rad flavonoidov má vyše 55 látok, ktoré spadajú do tejto liečivej kategórie. Bez nich by sme naše zdravie nemali také pevné. Flavonoidy ovplyvňujú skoro každú oblasť nášho zdravia cez imunitu, pleť až po srdcovocievne záležitosti.

Účinky na organizmus:

  • Podporujú imunitný systém, chránia bunky pred radikálmi a oxidáciou
  • Antiseptické a detoxikačné účinky
  • Podporujú tvorbu kostného, kĺbového a väzivového tkaniva
  • Podporujú a regenerujú svalovú hmotu
  • Zlepšujú kvalitu vlasov, nechtov a pokožky
  • Prevencia kardiovaskulárnych ochorení, kŕčových žíl
  • Prevencia vzniku rakoviny, chrípky či alergii
  • Zníženie vysokého cholesterolu a krvného tlaku
  • Podporuje pružnosť a prečisťuje cievy od usadenín
  • Pozitívny vplyv na nervový systém a kvalitu spánku

Doporučená denná dávka flavonoidov je 30 – 100 mg. 

Kde toto množstvo nájdete? V 20 g čiernych ríbezlí, 50 g paradajok alebo listového šalátu, 25 gramov špenátu alebo petržlenu, 100 g zemiakov.

Najviac flavonoidov sa nachádza v: 

  • Ovocie (čučoriedky, maliny, jahody, citrusové ovocie)
  • Zelenina (cesnak, cibuľa, mrkva, petržlen, kapusta, špenát)
  • Bylinky, koreniny (škorica, kurkuma, kardamón, kari)
  • Kakao, čaj, víno, čokoláda

Flavonoidy a zdravie

Flavonoidy, vitamín P alebo bioflavonoidy sú bioaktívne látky, ktoré zlepšujú náš zdravotný stav, ak ich je v tele dostatok. Flavonoidy podporujú našu obranyschopnosť, podporujú rast a regeneráciu buniek, ktoré sú voľnými radikálmi narušené. Flavonoidy ďalej ovplyvňujú aj celkovú pohodu a regeneráciu našich tiel. Táto látka zlepšuje aj produkciu kolagénu, čo je nevyhnutné, keď chceme mať krásnu a mladú pokožku, vlasy či nechty.

Tiez sa Vam moze pacit