Vysoký krvný tlak je diagnóza, ktorá na svete nie je raritou. Vyliečte svoj vysoký krvný tlak doma a bez zbytočného užívania liekov.

Vysoký krvný tlak je diagnóza, ktorá na svete nie je raritou. Podľa mnohých prieskumov viac ako 70 % ľudí vo veku nad 50 rokov nemá tlak krvi v poriadku. Týka sa to aj vás? Prinášame 10 tipov ako znížiť krvný tlak bez liekov a silných liečiv.

Čo je to vlastne krvný tlak?

Veľa sa o ňom hovorí, no málokto vie čo krvný tlak v skutočnosti je. Ide o tlak krvi pôsobiaci na steny ciev, ktorú vaše srdce vypudí pri jeho práci. Hraničná hodnota medzi normálnym a vysokým tlakom je 140/90 mm Hg. Hodnoty vyššie ako táto sú považované za vysoký krvný tlak, nazývaný aj hypertenzia. Neviete čo tieto čísla znamenajú? Ide o dve hodnoty tlaku, pričom prvá je tlak systolický a druhá diastolický. Líšia sa od seba fázou, v ktorej sú namerané.

Systola a diastola sú cyklicky sa striedajúce fázy činnosti srdca. Diastola je fáza počas ktorej je srdce roztiahnuté a napĺňa sa krvou. Po nej dochádza k systole, kedy sa krv sťahom srdca vypudí do tela.

Takto si znížite vysoký tlak bez liekov

Áno, dobre čítate. Vysoký krvný tlak znížite aj bez liekov! Príroda ponúka celý zoznam superpotravín, ktoré dokážu zmierniť výšku tlaku a zlepšiť váš zdravotný stav. Jedenie nasledujúcich potravín je skvelou formou prevencie, ale čiastočne aj podporou liečby už vyvinutého vysokého tlaku krvi.

1. Citrón

Účinky citrónu na chudnutie sú všeobecne známe, ale počuli ste o jeho účinkoch na krvný tlak?

Citrusové ovocie s vysokým obsahom draslíka a vitamínu C pôsobí ako antioxidant a chráni telo pred škodlivým vplyvom voľných radikálov. Vedie k znižovaniu krvného tlaku (hlavne systolického), ale aj znižuje hladiny cholesterolu.

2. Cesnak

Účinky cesnaku na srdce a tlak krvi sú priam zázračné. Obsahuje účinnú látku lacidipín, ktorého hlavná úloha sa spája so zabránením vzniku aterosklerózy.

Okrem toho stimuluje produkciu oxidu dusnatého, ktorý rozširuje cievy a dochádza tak k zníženiu krvného tlaku. Zjedzte kúsok cesnaku každé ráno alebo si pripravte cesnakovú tinktúru!

3. Avokádo

Tretí spôsob ako znížiť krvný tlak bez liekov síce nie je najzdravšie ovocie na svete, ale tlak v krvi úspešne znižuje.

Avokádo je ohromným zdrojom draslíka, ktorý je nevyhnutný pre udržanie zdravého krvného tlaku. Okrem neho poskytuje aj ďalšie látky dôležité pre zdravie srdca – minerály, vitamíny, mononenasýtené tuky a fytonutrienty.

4. Špenát

Jedná sa o zeleninu bohatú na kyselinu listovú. Tá je veľmi vhodná pri znižovaní rizika hypertenzie. Listová zelenina s nízkym obsahom kalórií obsahuje draslík a horčík nevyhnutný pre udržanie správnej hladiny krvného tlaku. Obsahuje vyvážené množstvo proteínov a antioxidantov, ktoré znižujú krvný tlak. Pre získanie čo najviac živín odporúčame dusený variant špenátu.

5. Odstredené mlieko

Jedná sa o mlieko, ktoré prešlo procesom odtučnenia a čistenia od prípadných nečistôt. Obsah vápnika a vitamínu D zabezpečuje zníženie krvného tlaku o 10 – 25 %. Odstredené mlieko obsahuje 300 mg draslíkaAkým spôsobom znižuje krvný tlak? Znižuje množstvo cholesterolu, ktorý blokuje tepny a spôsobuje zvýšený krvný tlak.

6. Olivový olej

Chutný a zdravý variant oleja odporúčaný ako súčasť zdravej stravy. Je bohatý na antioxidanty –  vitamín E a polyfenoly, ktoré bojujú so škodlivými radikálmi. Zabraňujú oxidácii LDL cholesterolu práve ten poškodzuje cievy a zvyšuje krvný tlak.

Olivový olej obsahuje kyselinu olejovú s pozitívnym účinkom na normalizáciu tlaku krvi. Pre šetrnosť voči obsahu jednotlivých zložiek oleja konzumujeme v surovom stave, snažíme sa ho čo najmenej tepelne upravovať.

7. Horká čokoláda

Zbavte sa predsudkov a prestaňte čokoládu považovať za nezdravú potravinu spájanú s obezitou. Pokiaľ siahnete po kvalitnej tmavej čokoláde, tak môžete zlepšiť svoj zdravotný stav.

Za kvalitnú nepovažujeme samozrejme tú najdrahšiu alebo tú, ktorú reklamuje v televízii fialová kravička. Myslíme čokoládu s obsahom kaka minimálne 70 %. Kakao prispieva k znižovaniu tlaku krvi rozšírením ciev. Tento efekt kakaa môžeme dosiahnuť pravidelným jedením malého kúska čokolády každý deň po dobu minimálne 3 mesiacov.

8. Červená repa

Aj červená repa patrí medzi top potraviny vhodné pre zníženie vysokého tlaku. Konzumáciou červenej repy môžete získať veľké množstvo toľko spomínaného dusíka, ktorý sa premieňa na oxid dusnatý.

Ten vedie k rozšíreniu ciev (dilatácií) a v konečnom dôsledku dochádza k zníženiu tlaku krvi. Odporúča sa piť denne jeden pohár (250 ml) džúsu alebo šťavy z červenej repy.

9. Celozrnné produkty a strukoviny

Jedenie celých zŕn a strukovín poskytuje telu množstvo bielkovín, draslíka a vlákninu. Odporúčame hlavne quinou, ovos, hnedú ryžu, pohánku a proso. Zo strukovín je vhodna fazuľa, šošovica. Napríklad taká quinoa je potravina bohatá na bielkoviny, množstvo železa, vitamínov skupiny B a draslíka.

10. Bylinky

Ako všetci vieme, bylinky majú obrovský vplyv na zdravie a používajú sa na liečbu rôznych zdravotných stavov už tisícky rokov. Medzi tie, ktoré majú vplyv na zníženie krvného tlaku patrí zázvor, škorica a koreň z valeriány. 

Ako teda znížite vysoký krvný tlak?

Vysoký krvný tlak sa týka nemalého množstva obyvateľstva. Práve preto je veľmi dôležité poznať nielen jeho riziká, ale predovšetkým preventívne spôsoby ako znížiť riziko na minimum. Nielen že môžete oddialiť vznik tohto ochorenia, ale ho aj úplne minimalizovať. Je na vás akú formu prevencie zvolíte.

Tiez sa Vam moze pacit