Vzduch, ktorý dýchame je absolútne nevyhnutný pre život! Doprajme nášmu telu tento najlepší liek, ktorý lieči telo i dušu.

Prečo je čerstvý vzduch pre nás dôležitý?

Čerstvý vzduch pomáha efektívnejšie rozšíriť dýchacie cesty v pľúcach a teda zlepšiť ich prečisťovanie. Nie je neobvyklé, že sa u ľudí pri pobyte na čistom vzduchu napríklad v horách alebo pri mori prejaví kašeľ. Kašľom sa telo zbavuje nežiaducich nečistôt a mikroorganizmov z pľúc, ktoré sa tam usádzajú zo znečisteného prostredia. Po dlhšej dobe strávenej v prostredí s čistým vzduchom sa dýchanie začne prehlbovať, čím sa do buniek dostáva viac kyslíka. Kyslík pomáha vyjasniť myseľ, zvýšiť energiu a posilniť imunitný systém.

Ako zabezpečiť prísun kyslíka???

Dýchanie pri joge – dýchanie je neodlučiteľnou súčasťou jogy, či už počas meditácie alebo praktizovaní jednotlivých cvikov. Existujú rozličné štýly a tempá dýchania, ale všetky vedú nakoniec k tomu istému zámeru – vyvinúť lepšie prepojenie energetických prúdov, a tým posilniť vnútornú rovnováhu tela, mysle a duše.

Dýchanie nosom – dýchanie nosom je jedno z najjednoduchších foriem dýchania a pritom má veľa pozitívnych účinkov na organizmus. Dýchaním cez nos sa vdýchnutý vzduch v nosných dierkach zvlhčuje a otepľuje. Zvlhčený vzduch je lepšie prijímaný v tkanivách dýchacích ciest a pľúc.

Dýchanie do brucha – tento spôsob dýchania je pre ľudí najprirodzenejší, hoci sa môže zdať zo začiatku nezvyčajný. Povoľuje jednoduchší prístup vzduchu do spodnej časti pľúc, ktorý je bohato zásobovaný krvnou sieťou, čo pomáha uvoľniť stres už počas niekoľkých minút.

Spomaľovanie dýchania počas stresu – pri pocite stresu alebo úzkosti treba pozorovať spôsob dýchania. Väčšina ľudí počas stresu, buď strieda normálne nádychy s veľmi krátkymi alebo dýcha veľmi rýchlo a plytko. Treba si tento  spôsob uvedomiť, následne uvoľniť brucho a spomaliť dýchanie. Sústrediť sa treba radšej na spomaľovanie výdychov ako nádychov – rýchlejší a lepší účinok.

Pravidelne otvárať okná – ak je v okolí veľa smogu, treba počkať do večera alebo skorého rána, keď je vzduch čistejší.

Pravidelne cvičiť – snažiť sa cvičiť, čo najviac na čerstvom vzduchu. Cvičenie pomáha zvýšiť cirkuláciu, čim sa do tela dostáva príliv kyslíka.

Spať pri otvorenom okne.

Nezostávať dlho v miestnosti, kde je príliš dusno.

Použiť éterické oleje pre zlepšenie vzduchu v domácnosti alebo práci, namiesto komerčných osviežovačov, ktoré obsahujú veľa chemikálií.

Pestovať rastliny doma aj v práci – rastliny produkujú kyslík a vstrebávajú oxid uhličitý zo vzduchu. Niektoré rastliny majú dokonca schopnosť odstrániť znečisťujúce látky zo vzduchu.

Tiez sa Vam moze pacit