7 krokov k zvráteniu cukrovky, aby ste už nikdy nemuseli brať inzulín alebo lieky

Viete, aký je význam pojmu Diabetes? Podľa odborníkov je Diabesity pojem, ktorý dokáže opísať zdravotné problémy od miernej inzulínovej rezistencie po obezitu a cukrovku. Často je predchodcom srdcových chorôb, rakoviny a predčasnej smrti. Mali by ste však vedieť, že všetkým týmto stavom sa dá stopercentne predchádzať a je ich možné vrátiť. Mnoho ľudí si bohužiaľ stále myslí, že cukrovka je nevratná, ak vezmeme do úvahy početné komplikácie, ako sú zlyhanie obličiek, mŕtvica, amputácia, demencia a mozgová príhoda. Aj niektorí odborníci tvrdia, že zvládnuť cukrovku je takmer nemožné. Ale s tým veľmi nesúhlasíme. Veda dokázala, že cukrovke aj obezite sa dá predísť a je ich možné zvrátiť jednoduchými zmenami životného štýlu.

7 krokov k zvráteniu cukrovky, aby ste už nikdy nemuseli brať inzulín alebo lieky

Prvou a najdôležitejšou príčinou cukrovky je jedlo. A viete čo? V USA je choroba spôsobená 152 kilogramami cukru a 146 kilogramami múky ročne, ktoré zje priemerný Američan. Je pravda, že obézni ľudia môžu zvrátiť cukrovku do niekoľkých týždňov po tom, čo dostanú žalúdočný bypass, čo znamená, že čo najmenšie zníženie hmotnosti bude mať pod kontrolou chorobu. Je to preto, že jedlo je liek a môže liečiť vaše zdravotné problémy.

7 krokov k zvráteniu cukrovky, aby ste už nikdy nemuseli brať inzulín alebo lieky

Vylúčte z potravy cukor
Ako všetci vieme, strava plná prázdnych kalórií a rýchlo vstrebateľného cukru, ako aj rafinovaných sacharidov, ktoré sa všetky premieňajú na cukor v tele, spôsobujú vysoké hladiny inzulínu a majú za následok inzulínovú rezistenciu a cukrovku 2. typu. Odborníci varujú, že dlhodobé vysoké hladiny inzulínu môžu spôsobiť zápal, vysoký krvný tlak, zvýšené riziko rakoviny a depresie. Vylúčenie cukru z potravy je najlepším spôsobom, ako znížiť riziko cukrovky 2. typu.

Jedzte celé, nespracované jedlá
Mali by ste vždy konzumovať celé (nespracované) jedlá! Prečo? Na to sa dá ľahko odpovedať - pretože tento druh potravín vyváži hladinu cukru v krvi a zníži oxidačný stres a zápal. Mali by ste tiež vedieť, že tieto potraviny tiež zlepšia detoxikáciu pečene, aby sa zvrátilo alebo zabránilo inzulínovej rezistencii. Odporúčame zvoliť čerstvé ovocie a zeleninu a potraviny bohaté na omega-3 tuky. Môžete tiež konzumovať viac olivového oleja, kokosového masla, orechov, semien a strukovín. Celé nespracované potraviny podporia zdravý metabolizmus, zvrátia inzulínovú rezistenciu a cukrovku a zároveň zabránia chorobám súvisiacim s vekom, ako sú srdcové choroby a cukrovka.

Získajte správne živiny
Podľa odborníkov niektoré doplnky pomôžu vášmu telu metabolizovať cukor a tuk a zvýšia citlivosť vašich buniek na inzulín. Mali by ste sa teda zamerať na tieto doplnky (spolu so zdravou stravou a pravidelným cvičením):

Vysoko kvalitný multivitamínový a minerálny doplnok;
1-2 gr. omega 3 mastných kyselín;
1 000 - 2 000 IU vitamínu D3;
300 - 600 mg kyseliny alfa-lipoovej dvakrát denne;
200 - 600 mcg polynikotinátu chrómu;
5 až 5 gramov PGX, jedinečného typu vlákniny, ktorá riadi chuť do jedla a hladinu cukru v krvi, pred každým jedlom s 8 uncami vody.
Dajte si správne cvičenie
Dámy a páni, nemusíte tráviť hodiny v posilňovni, aby vám cvičenie prospelo. Áno, máte pravdu - aj 30-minútová dôkladná chôdza vám môže pomôcť vyrovnať hladinu cukru v krvi a znížiť hladinu inzulínu. Najdôležitejšie pre vás je 6-krát týždenne zvýšiť srdcovú frekvenciu na 70-80% svojej maximálnej aktivity po dobu 60 minút. Alebo si len niekoľko minút denne urobte HIIT a silový tréning. Mnoho rôznych štúdií ukázalo, že HIIT môže pomôcť v prípadoch cukrovky typu 2 a obezity.

Doprajte si viac spánku
Vedeli ste, že nedostatok spánku poškodí váš metabolizmus a spôsobí hroty a chute na cukor, vďaka ktorým budete viac jesť a zvýšite riziko cukrovky 2. typu? Nedávna štúdia ukázala, že aj časť zlého nočného spánku môže spôsobiť inzulínovú rezistenciu. Z tohto dôvodu musíte mať 8 hodín spánku denne. Ak máte problémy, vytvorte si spánkový rituál, ktorý zahŕňa úplnú tmu, bylinkové terapie a relaxačné techniky.

Ovládajte svoje úrovne stresu
MUSÍTE ovládať svoj stres, pretože keď ste v strese, zvyšuje sa hladina inzulínu, kortizolu a cytokínu v krvi! To zvyčajne vedie k prírastku hmotnosti, inzulínovej rezistencii a cukrovke 2. typu. Súvislosti medzi stresom, prírastkom hmotnosti, duševnými poruchami a nerovnováhou cukru v krvi ukazujú, že kontrola hladiny stresu je pre obezitu a liečbu cukrovky nevyhnutná. Stres sa, bohužiaľ, nedá úplne vylúčiť, ale dá sa ovládať. Zúčastnite sa kurzov jogy a osvojte si dychové a meditačné techniky, aby ste sa vyhli stresu a zvrátili cukrovku 2. typu.

Opatrenie na zlepšenie
Nedávna štúdia ukázala, že ľudia, ktorí sledujú ich výsledky, chudnú dvojnásobne, takže možno budete chcieť vytvoriť časopis, ktorý bude sledovať váš postup v priebehu týždňov. Okrem vašej stravy si všímajte aj svoju výšku a váhu, veľkosť pásu, BMI a krvný tlak. Ďakujem za prečítanie a nezabudnite sa podeliť.

Redaktor