Ženy, dievčatá, nejedzte čokoládu pred menštruáciou! Vedeli ste o tom, že bolestivú menštruáciu si môžete zapríčiniť aj Vy samé?

Všetky veľmi dobre poznáme tieto dni. Niektoré sa pri nich trápime viac, niektoré menej. Muži sa nám vyhýbajú, dokonca niektorí pri sebamenšom náznaku emócií používajú frázu ty asi zase menštruuješ. Vo veľa rodinách je dokonca menštruácia tabu. No v niektorých kultúrach zase usporadúvajú pre ženy v tieto dni oslavy. Priemerná menštruácia trvá 1 týždeň, čo predstavuje z roka 3 mesiace. Je na vás, či sa rozhodnete tento štvrťrok pretrpieť alebo si ho budete užívať ako aj ostatné dni roka.

Najčastejšie problémy pri menštruácii:

–       bolestivá menštruácia

–       dlho trvajúca menštruácia

–       silné krvácanie

–       nepravidelná menštruácia

–       bolesti hlavy

–       precitlivelosť

–       únava

–       náladovosť

Najväčší omyl

Skúste sa zamyslieť a vrátiť späť v čase asi týždeň pred vašou menštruáciou. Ako sa zmení vaša strava? Čo prevažuje vo vašom jedálničku? Väčšina žien týždeň pred menšturáciou má „žravú“ náladu a zjedlo by čokoľvek. No u každej z nich je jedna vec spoločná – na prvom mieste je cukor. Počas menštruácie dochádza prirodzene k úbytku minerálov, hlavne k úbytku železa. Cukor na to, aby ho telo dokázalo spracovať potrebuje minerály. A keďže mu ich nedodávame v dostatočnej miere v strave, začne si ich brať zo zásob v tele.Čo myslíte, prečo sú ženy anemické?

Okrem toho, je vedecky dokázané, že cukor spôsobuje v ženskom tele kvasinkové infekcie, tzv. mykózy. A kdeže vaše intímne partie sú už aj tak oslabené počas menštruácie prirodzeným úbytkom laktobacikov, dochádza veľmi často po skončení týchto dní práve k vypuknutiu spomínaných infektov. Ženy sa nimi trápia následne aj roky, berú rôzne lieky, no nevedia sa ich zbaviť. Jedna veľmi dobrá rada pre vás – vyhoďte so stravy cukor a najmä týždeň pred menštruáciou! Ďalším faktom je, že cukor má extrémne ochladzujúcú energiu. A kdeže má menštruácia túto energiu tiež, konzumáciou cukru sa zvyšuje výrazne chlad vo vašom tele, čo má za následok silné bolesti, silné krvácianie či dlho trvajúcu menštruáciu.

Ako sa stravovať počas menštruácie??

–       výrazne obmedzte cukor, ideálne úplne vylúčte týždeň pre menšturáciou a počas nej

–       obmedzte výrazne konzumáciu bielkovín týždeň pred menštruáciou, najmä tých živočišných. Nahraďte ich radšej rastlinnými a 3 dni pred vašimi dňami ich vylúčte úplne.

–       konzumujte viac celozrnných obilnín – pohánka, ryža natural, ovos, pšeno a iné

–       pridajte si do stravy veľa červených potravín, ktoré vyživia vašu krv – výborná je červená repa, či mrkva, prípadne prvé dni červená šošovica

–       varte si zeleninové vývary, čím dlhšie, tým lepšie

Čo ešte môžete pre seba urobiť??

–       doprajte si oddych, spomaľte. Ak môžete nejakú prácu odložiť, odložte ju.

–       doprajte si teplo, používajte termofor a teplé kúpele

–       zacvičte si jógu – výborná je napr. pozícia mačky či motýlí sed

–       venujte viac času meditáciám a vedome dýchajte

–       vyskúšajte brušné tance

Zaveďte tieto rady do svojho života a telo sa vám veľmi rýchlo odvďačí. Nemusíte tieto dni pretrpieť, ani ich prežiť na chemických liekoch. Pomôžte si prirodzenou cestou.

Tiez sa Vam moze pacit