Zistili sme, prečo by ste nikdy nemali kombinovať týchto 7 ovocí. Môžete si vážne ublížiť.

Tu sú kombinácie potravín, ktorým sa radšej vyhýbajte.

1. Banán a puding

Ide síce o pomerne obľúbený dezert, no zo zdravotného hľadiska pomerne problémový. Výsledkom tejto kombinácie býva neraz ťažoba na žalúdku, znížený výkon mozgu a zvýšená produkcia toxínov v tele.

2. Pomaranč a mrkva

Opäť ide o pomerne obľúbenú kombináciu, hlavne na miestach, kde sa predávajú čerstvé ovocné šťavy. Súčasná kombinácia mrkvy a pomaranču však vyvoláva pálenie záhy, nadmernú tvorbu žlče a môže dokonca poškodzovať črevá a konečník, z čoho potom vznikajú vážnejšie ochorenia.

3. Ananás a mlieko

Či už ide o mlieko alebo jogurt, prítomnosť enzýmu bromelain z ananásu spôsobuje zvýšenú toxicitu tela. Po tejto kombinácii cítite nevoľnosť, plynatosť, nadúvanie, bolesti hlavy či žalúdka a môže sa tiež vyskytnúť hnačka. Vyhýbajte sa jej hlavne u detí, u ktorých sú prejavy omnoho silnejšie.

4. Papája a citrón

Táto kombinácia zasa prispieva k rozvoju anémie a problémom s hemoglobínom. Vyhýbajte sa jej ako len môžete a nikdy neriskujte jej podávanie deťom.

5. Guava a banán

Pri zmiešaní banánu a guavy v žalúdku dochádza k tvorbe nadmerného množstva žalúdočných kyselín. Vy potom pociťujete nevoľnosti, ťažobu a bolesti hlavy a žalúdka.

6. Pomaranč a mlieko

Ak patríte k ľuďom, ktorí si k ranným cereáliám s mliekom dajú aj pomarančový džús, tak s tým okamžite prestaňte! Pomaranč bráni žalúdku v spracovaní škrobu nachádzajúcom sa v cereáliách. Okrem toho, keď sa zmieša mlieko s pomarančom, žalúdok má to problém stráviť, hlavne u detí.

7. Ovocie a zelenina

Keďže ovocie má vyšší podiel cukrov, zelenina nedokáže byť správne strávená a ostáva to potom dlho ležať v žalúdku. Ovocie začína kvasiť, produkuje viac toxínov, výsledkom čoho bývajú bolesti hlavy a žalúdka, hnačka či dokonca vážne infekcie v tráviacej sústave.

Ako správne kombinovať potraviny?

Sladké: Tie, ktoré neobsahujú kyseliny. Do tejto skupiny patria napríklad: broskyne, slivky, banány, jablká, červený a ananásový melón.

Kyslé: Ide o ovocie, ktoré obsahuje kyselinu citrónovú: citróny, pomaranče, grapefruity, čučoriedky, kivi, hrozno, ananás.

Čiastočne kyslé: Výskyt kyselín je nízky, napríklad: zelené jablká, mango, maliny, jahody.

Neutrálne: Ide o potraviny, ktoré obsahujú viac bielkovín, solí a olejov. Dobrými príkladmi sú: avokádo, kokos, arašidy, mandle, orechy.

Ak si nie ste v niečom istí, môžete to konzultovať so svojim lekárom, pediatrom alebo výživovým poradcom.

A nezabudnite: Jesť zdravo nie je luxus, ale nevyhnutnosť.

Tiez sa Vam moze pacit